اداره گمرک اردن در عملیاتی ویژه موفق به کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق قرص‌های مخدر کپتاگون به میزان ۶ میلیون عدد شدند.

اداره گمرک اردن با کمک دستگاه‌های امنیتی در عملیاتی ویژه موفق به کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق قرص‌های مخدر کپتاگون به میزان ۶ میلیون عدد شدند.

به گزارش الوطن، سخنگوی اداره گمرک اردن درخصوص ابعاد این عملیات گفت: نیرو‌های ما در گمرک مرزی «الکرامه» با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی موفق شدند از قاچاق ۶ میلیون عدد قرص کاپتاگون به وزن یک تن که داخل خرما جاسازی شده بودند، جلوگیری کنند که یکی از بزرگ‌ترین کشفیات این ماده مخدر به حساب می‌آید.

سخنگوی گمرک افزود: در بازرسی دقیق دو کامیون «براد» با پلاک خارجی که از کشور همسایه می‌آمدند، قرص‌های مخدر کپتاگون که به طور حرفه‌ای داخل خرما جاسازی شده بودند و تشخیص آن‌ها سخت بود، کشف و ضبط شدند.

حدود ۵۰۹ کیلوگرم از قرص‌های مخدر کپتاگون در اولین کامیون و حدود ۴۸۳ کیلوگرم نیز از کامیون دوم کشف و ضبط شد.

سرتیپ «جلال القضات» مدیر کل گمرک اردن نیز گفت: گمرک با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی و فرماندهان پاسگاه‌های مرزی با تمام توان در تلاش است تا با تقویت کنترل خود در گذرگاه‌های مرزی، ریشه‌های قاچاق مواد مخدر را خشک کند و لانه قاچاقچیان مواد روانگردان و سمی را در هم بکوبد.

این مقام اردنی از تلاش‌های کادر گمرک و توانایی آن‌ها در مقابله با روش‌های مجرمانه قاچاق، قدردانی کرد.

کپتاگون ماده‌ای شیمیایی است که سیستم اعصاب مرکزی را تحریک می‌کند و تا حد زیادی باعث اعتیاد می‌شود و مشکلات جدی جسمی و روانی را به دنبال دارد که به مرگ منجر می‌شود. این ماده در سطح بین المللی ممنوع است و در فهرست مواد مخدر قرار دارد.

سال گذشته مجله آمریکایی فارن پالیسی عربستان را به عنوان پایتخت مواد مخدر در خاورمیانه معرفی کرد و منابع سعودی خواستار تغییر رفتار مقامات این رژیم و برخورد با این پدیده شدند که در گوشه و کنار جامعه سعودی ریشه دوانده است. براساس گزارش‌های منتشر شده بیشترین مخدری که بین جوانان سعودی استفاده می‌شود قرص کپتاگون بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار