سخنگوی نخست وزیر انگلیس دستگیری لیدر‌های آشوب‌های اخیر در ایران که با شبکه‌های سازمان یافته انگلیس در ارتباط بودند را غیرعادلانه خواند.

سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس به دنبال واکنش به عملیات ضدتروریستی سپاه در متلاشی کردن شبکه‌های مرتبط با انگلیس مدعی شد که ایران از دستگیری لیدر‌های اغتشاشات که دارای تابعیت دوگانه هستند به عنوان ابزار دیپلماتیک استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی ریشی سوناک که خواست نامش فاش نشود در جمع خبرنگاران گفت: ما به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد افراد دارای تابعیت دوگانه انگلیسی – ایرانی هستیم.

او در ادامه مدعی شد: ما همیشه گفته‌ایم که هرگز نمی‌پذیریم از اتباع ما به عنوان اهرم‌های دیپلماتیک استفاده شود و از دولت ایران می‌خواهیم که از بازداشت ناعادلانه اتباع انگلیسی و سایر اتباع خارجی دست بردارد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه انگلیس در تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به صورت کامل در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از ضربه به شبکه سازمان یافته مرتبط با انگلیس و فعال در جریان آشوب‌های اخیر در این استان و دستگیری هفت لیدر و عنصر اصلی آن خبر داد.

در این بیانیه آمده است: با الطاف الهی و اقدامات دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان شبکه‌ای سازمان یافته با عنوان «زاگرس» که با هدایت مستقیم عناصری از کشور انگلیس و تشکیل تیم از عناصر فعال ضدانقلاب در داخل و خارج کشور به هدایت و راهبری توطئه‌های براندازی بویژه در جریان آشوب‌های اخیر می‌پرداختند شناسایی و در یک عملیات موفق، ضربه خوردند.

این اطلاعیه افزوده است: در جریان ضربه به این شبکه، تعداد هفت نفر از عناصر اصلی و لیدر‌های آن در داخل کشور که در امر برنامه‌ریزی، هدایت، تولید محتوا و اقدامات میدانی در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر مشارکت داشتند دستگیر و همزمان با اقدامات فنی و سایبری، گروه‌ها و کانال‌های مرجع آنان نیز از دسترس خارج و مسدود شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود افتخار
۱۹:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
تمام این مداخلات خارجی نتیجه برخورد ضعیف دولت با آنهاست .اگر در سفارت انگلیس را برای همیشه می بستید ملت ایران پس از سه قرن از دست این کشور جنایتکار تا حدودی راحت میشد.حدود دو دهه است که این غربیها در خصوص برنامه هسته‌ای مارا علاف کرده‌اند وقتی آنها می دانند که ایران دنبال برنامه نظامی هسته‌ای نیست چه دلیل دارد امتیاز دهند .از NPT خارج شوید تا دنبال شما بدوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ دی ۱۴۰۱
مشه شما عوضی بگید اگه تو کشورتون مدافعان امنیت و نظامیان و مردم عادی و.. را اغتشاشگران بزنند و... باهاشون چکار میکنید؟؟!
اصلا اگه مدافع حقوق بشر هستید خب عربستان به خاطر یه لایک 15 سال زندان برای اون خانم برید و شما چرا دم نزدید احمقهای مزدور آمریکا ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۸ دی ۱۴۰۱
سفیر انگلیس اخراج کنید.هرچی از این حیله گرها و دزدان غربی دور کنیم به نفع ملت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۸ دی ۱۴۰۱
تاریخ دنیا گواه که پشت صحنه تون خیلی قوی تر از رو بازی کردنتان است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۰۹ ۰۸ دی ۱۴۰۱
نفتکش شون را هم گرفتیم هیچ غلطی نکردند
الآن به خاطر خون هایی که ار بسیجیان وزنان وکودکان
ما ریخته شد برخورد سختی با این دوتابعیتی ها بشود
وسریعا به مجازات برسند وبدانند که امنیت هرکشور شوخی بردارنیست و دوتایعیتی ها هم از قانون مستثنی
نیستندودو تابعیتی با یک تابعیتی دربرابر قانون
یکسان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۷ دی ۱۴۰۱
انگلیس بدبخت اگه دلش می سوخت که اینا رو سپر اهداف خودش نمی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۷ دی ۱۴۰۱
خدا لعنت کند وطن فروشان و نوکران داخلی انگلیس را که این بی غیرتان از خود انگلیس پست ترند چون انگلیس برای منافع کشورش دست به این اعمال می زند ولی خاک برسر های داخلی دارند به کشورشان خیانت می کنند ولی در برخورد با این پست فطرتا مصلحتی و از روی عزت وقدرت برخورد نمی شود تا دیگر هیچ بی وجودی فکر خیانت به کشورش به مغزش خطور نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه دولت خبیث انگلیس رو که جنایت می کنه و می گه مجازات هم نکنید. لعن و ننگ و شرم بر شما باد
آخرین اخبار