فرماندار زرند عنوان کرد:

از تغییر کاربری اراضی جهت افزایش بهره وری حمایت می‌کنیم

فرماندار زرند گفت: از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به دامداری و گلخانه جهت افزایش بهره وری اقتصادی حمایت می‌کنیم.

فرماندار زرند گفت: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به دامداری، گلخانه و آبزی پروری که در جهت افزایش رونق اقتصادی و کشاورزی صورت بگیرد، پس از تایید کمیسیون تغییر کاربری کشاورزی منعی ندارد.

جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان زرند، به ریاست سید رضا حسینی نژاد فرماندار و با حضور معاونان فرماندار، بخشداران، روسای ادارات جهاد کشاورزی، امور منابع آب، راه و شهرسازی، دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

سید رضا حسینی نژاد در این جلسه با اشاره به خشکسالی‌های اخیر گفت: تولید پسته از نظر ریالی و مصرف آب به صرفه نیست و با این وضعیت، محصول کشاورز توجیه اقتصادی ندارد.

او افزود: یک هکتار باغ پسته که عملکرد پایین داشته باشد نمی‌تواند زمینه اشتغال بیش از یک نفر را هم فراهم کند و این در حالی است که یک هکتار گلخانه و یا یک واحد مرغداری بیست هزار قطعه‌های هر کدام می‌تواند زمینه اشتغال بالای ۱۵ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کند و از نظر اقتصادی به مراتب توجیه بالاتری دارد.

فرماندار زرند ادامه داد: جهت اجرای طرح‌های گلخانه دامپروری مرغداری و آبزی‌پروری کشاورزان می‌توانند در اراضی کشاورزی که از نظر اقتصادی کارکرد مطلوب این دارند در قالب تغییر کاربری تبصره یک ماده یک اقدام نمایند تا ضمن بهره وری بهتر است از اراضی کشاورزی در زمینه اشتغال بیشتری در این بخش‌ها فراهم شود.

حسینی نژاد با بیان اهمیت مدیریت منابع آب و افزایش میزان تولید در واحد سطح و نیز امکان افزایش سطح زیر کشت محصولات، بر اجرای سیستم آبیاری تحت فشار توسط کشاورزان تاکید کرد و افزود: کشاورزان جهت اجرای طرح آبیاری زیر سطحی کم فشار برای زمین‌های کمتر از ۵ هکتار، می‌توانند از تسهیلات بلاعوض به ازای هر هکتار ۶۰۰ میلیون ریال به مدت محدود یک ماه بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار