وضعیت وخیم ۲۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۱۹ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

عباس رضائیان‌زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۲۶۲ هزار و ۸۸۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۲ هزار و ۷۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۴۳۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۲۸۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۲۹ هزار و ۴۵۱ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۷۸۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۱۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

رضائیان‌زاده گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری، هشت هزار و ۱۷۱ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۵۳ هزار و ۸۴۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۴۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۶۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۵۷ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۲۲ دُز نوبت سوم و ۱۳۵ هزار و ۳۰۰ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار