سخنگوی حماس ضمن تاکید بر دفاع از مسجد الاقصی اعلام کرد ملت فلسطین تا زمانی که اشغالگری شکست نخورده باشد، از مبارزه دست نخواهند کشید.

محمد حماده، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در شهر قدس، تاکید کرد دفاع از مسجد الاقصی یک اصل ثابت است و مردم ما تا زمانی که اشغالگری شکست نخورده باشد، از مبارزه دست نخواهند کشید.

به گزارش شهاب نیوز، محمد حماده گفت: اقدامات اشغالگران در قبال مسجد الاقصی اجرای کند و تدریجی یهودی سازی مسجد الاقصی و تحمیل تقسیم زمانی و مکانی بر آن است.

حماده تاکید کرد: دفاع از مسجد الاقصی برای فلسطینیان و ساکنان قدس یک اصل محکم و استوار است و مردم ما راه مقاومت را ادامه خواهند داد و تا شکست اشغالگران و آزادسازی اماکن مقدس از پای نخواهند نشست.

این مقام حماس افزود درخواست‌ها برای برپایی باشکوه نماز صبح در مسجد الاقصی ابتکاری برای رساندن پیام به اشغالگران است مبنی بر اینکه مسجد الاقصی خط قرمز است. وی گفت پویش «سپیده دم بزرگ» (برگزاری نماز صبح) در مسجد الاقصی مانع از اجرای طرح‌های یهودی سازی اشغالگران علیه مسجد الاقصی شد.

حماده افزود نماز جمعه در مسجد الاقصی با تعداد زیادی از نمازگزاران مؤید این است که مردم ما متعهد به دفاع از این مسجد مبارک هستند.

وی تاکید کرد اشغالگران عرصه را بر شهروندان تنگ می‌کنند و از رسیدن آن‌ها به مسجدالاقصی جلوگیری و سعی می‌کنند مسجد را از مردم خالی تا هجوم شهرک نشینان را تسهیل کنند.

حماده خاطرنشان کرد: احزاب اسرائیلی در داخل فلسطین اشغالی برای جلب رضایت جامعه اسرائیل برای حمله به مسجد الاقصی شتاب می‌کنند. نیرو‌های اشغالگر اخیراً هدف قرار دادن نمازگزاران در مسجد الاقصی را تشدید و محدودیت‌ها و رویه‌های سختی را برای ورود برخی از آن‌ها به مسجد اعمال کرده اند تا حضور عرب‌ها در مسجد در الاقصی را از بین ببرند و از اینرو موانع زیادی در مقابل مشتاقان مسجد الاقصی قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار