کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: سامانه بارشی که از بعدازظهر امروز وارد استان می‌شود و منطقه را تا اواسط هفته آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی گفت : براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با توجه به گذر امواج تراز میانی جو، از بعدازظهر امروز در ارتفاعات استان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و برای فردا /جمعه/ نیز در برخی مناطق، به ویژه نیمه جنوبی استان در ساعات بعدازظهر بارش برف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: به لحاظ دمایی با توجه به استقرار هوای سرد، در مناطق صنعتی و پرتردد استان انباشت آلاینده‌های جوی وجود دارد و از اوایل هفته آینده نیز سامانه بارشی فعالیت دوباره خود را در سطح منطقه آغاز می‌کند.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه هشدار به رنگ زرد این اداره کل، تاکید کرد: با گذر امواج متناوب حاصل از سامانه بارشی هفته آینده، انتظار بارش برف، وزش باد و در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها احتمال کولاک دور از دسترس نخواهد بود.

به گفته بهروزی، تا اواسط هفته آینده پدیده مه و کاهش دید افقی در اکثر مناطق استان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر فردا /جمعه/ تا اواسط هفته آینده، خاطرنشان کرد: برای روز شنبه به طور موقت آسمانی بدون بارش را پیش رو داریم، اما روز‌های یکشنبه و دوشنبه انتظار ناپایداری‌ها را خواهیم داشت که در نتیجه آن اختلال در سفر‌های درون و برون شهری، به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: به شهروندان استان توصیه می‌شود تا ضمن اجتناب از سفر‌های غیرضروری، در صورت سفر رعایت نکات ایمنی در سفر و مجهز کردن خودروی خود به تجهیزات زمستانی را کرده و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی و اتخاذ تمهیدات ویژه در بخش‌های کشاورزی، گلخانه‌ها و دام و طیور را نیز فراموش نکنند.

بهروزی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی ۱۰ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت منفی چهار تا چهار درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار