مشاور امنیت ملی عراق از کار بر روی طرح استراتژیک ملی برای مبارزه با افراط گرایی خشن و منجر به تروریسم خبر داد.

مشاور امنیت ملی عراق از کار بر طرح استراتژیک ملی برای مبارزه با افراط گرایی خشن و منجر به تروریسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی به مناسبت روز جهانی پیشگیری از افراط گرایی خشونت آمیز منجر به تروریسم گفت: عراق با مرجعیت عالی دینی، حکومت ملی، نهاد‌های قانون اساسی، عشایر بخشنده، نظامیان قهرمان در وزارت دفاع و وزارت کشور، الحشد الشعبی، پیشمرگه، سازمان مبارزه با تروریسم، فعالیت‌های اجتماعی و سازمان‌های شهری و روستایی، توانست تروریسم را شکست دهد.

او افزود: عراق به داستان فداکاری، جانبازی، غیرتی متمایز و موضعی مردمی تبدیل شده است. کمک به مردم آسیب دیده از زلزله در سوریه و ترکیه بهترین دلیل بر این است که مردم عراق مردمی سخاوتمند هستند.

الاعرجی از نقش کمیته عالی ملی که برای طرح استراتژیک ملی عراق برای مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز که به تروریسم منجر می‌شود، قدردانی کرد و گفت: کسانی که می‌خواهند با تروریسم مبارزه کنند باید به عراق بیایند، همانطور که کسانی که می‌خواهند تنوع اجتماعی را نظاره کنند، باید از عراق و مردم شجاع آن دیدن کنند.

روز مبارزه با افراط گرایی منجر به تروریسم در روز سی آذر سال جاری از سوی عراق به سازمان ملل پیشنهاد شد و این سازمان نیز نام نهادن یک روز در سال را به این اسم تصویب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
مردم عراق پس از جنگ داعش بیدار و آگاه شده اند در حالی که برخی از مردم ایران گرفتار دروغ های رسانه های داعشی شده و فریب خورده اند.
آخرین اخبار