سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: کشور در لبه پرتگاه سالخوردگی جمعیت قرار دارد و یک دهه فرصت داریم تا جبران کنیم.

دکتر صابر جباری سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در آئین همایش ملی «رویکرد‌های علم مامایی و سلامت باروری در راستای جوانی جمعیت» اظهار کرد: فرهنگ سازی در خصوص حفظ و ارتقای جوانی جمعیت و پیشگیری از سالخوردگی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، در قالب همایش‌ها و نشست‌های مختلف برگزار می‌شود.

او با اشاره به برگزاری این همایش با رویکرد علمی و با حضور اساتید، متخصصان زنان، پزشکان و ماماها، اظهار امیدواری کرد: نتیجه این همایش‌ها تسریع در پیشگیری از سالخوردگی جمعیت، ازدواج بهنگام، فرزندآوری به موقع، تشویق به افزایش تعداد فرزندآوری و حفظ جوانی جمعیت داشته باشد.

جباری ادامه داد: کشور در لبه پرتگاه سالخوردگی جمعیت قرار دارد و یک دهه فرصت داریم تا جبران کنیم، چرا که در صورت نبود تدابیر صحیح و مطلوب، دچار چالش‌ها و عوارض بسیاری در حوزه‌های مختلف مانند اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌شویم و این امر نیازمند فرهنگ سازی عمومی است.

دکتر شهلا خسروی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی نیز در این همایش با اشاره به نقش ماما‌ها در حفظ و ارتقای سلامت مردم و اجرای سیاست ها، بر ارتقای جایگاه گروه مامایی و استفاده از ظرفیت و توانمندی این قشر نظام سلامت در حوزه‌های سیاست گذاری دانشگاه‌ها تاکید کرد.

بیان چالش‌های اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت، چالش‌های مادری ایمن، چالش‌های مراقبت‌های ماما محور از جمله محور‌های مطرح شده از سوی مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی بود.

این همایش علمی امروز با حضور سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، استاندار فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعی از مسئولان کشوری و استانی، اساتید، پزشکان، ماما‌هایی و صاحبنظران حوزه علوم سلامت باروری، جمعیت شناسی و سیاستگذاری سلامت از دیگر استان‌های کشور در شیراز آغاز به کار کرد.

این همایش به مدت ۳ روز با ارائه مباحثی پیرامون سیاست‌ها و مولفه‌های موثر بر تحولات جمعیت در ایران و جهان، راهکار‌های مقابله با چالش‌ها و موانع مادری ایمن در ایران، رویکرد‌های حمایتی در پیشگیری از سقط، رویکرد‌های حمایتی در بارداری ناخواسته، مشارکت پدران در بارداری و زایمان، مراقبت‌های مامایی اخلاق مدار و خوشایند سازی بارداری و زایمان، در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
سالخوردگی اقتصادی را که درست کنید سالخوردگی جمعیت هم خود به خود بالا می رود وقتی تورم بالاست و گرانی زیاد است خانواده ها چطور فرزندآوری کنند؟
آخرین اخبار