اذعان افسران شاباک به نتیجه معکوس قانون اعدام اسرای فلسطینی

افسران سابق شاباک اذعان کردند قانون اعدام اسرای فلسطینی نتیجه عکس خواهد داشت و رژیم صهیونیستی را به چالش خواهد کشید.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی به نقل از افسران سابق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» نسبت به تصویب نهایی قانون اعدام اسرای فلسطینی ـ مجریان عملیات‌های مقاومتی ـ هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، افسران سابق شاباک هشدار دادند که تصویب این قانون نتایجی برعکس در پی خواهد داشت و پیامد‌های منفی در هر دو عرصه امنیتی و سیاسی برای رژیم صهیونیستی به همراه دارد.

عیدی کرمی یکی از افسران سابق شاباک ضمن اعلام مخالفت با تصویب قانون اعدام اسرا، گفت: چنین قانونی هرگز نمی‌تواند بازدارنده باشد، به ویژه اینکه مجریان عملیات‌ها حاضرند هر بهایی را بپردازند و از قبل در مورد سرنوشت خویش تصمیم‌گیری کرده‌اند.

کرمی افزود: علاوه بر این، این قانون موجب انتقادات گسترده بین‌المللی از رژیم صهیونیستی خواهد شد و انگیزه فلسطینیان برای اجرای عملیات‌های ضداسرائیلی را هم بیشتر خواهد کرد. راه حل مناسب، تخریب خانه‌های مجریان عملیات‌ها و تبعید خانواده‌هایشان و کاهش برخورد بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است.

از سوی دیگر، لیئور اکرمان یکی دیگر از افسران سابق شاباک اظهار کرد: با توجه به شناختی که طی سال‌ها تجربه کسب کرده، به این باور رسیده که اجرای قانون اعدام بازدارندگی ایجاد نخواهد کرد، زیرا مجریان عملیات‌ها با افتخار در مسیر شهات قدم برمی‌دارند.

اکرمان نیز معتقد است که این قانون انتقادات گسترده بین‌المللی را به همراه خواهد داشت و بر روابط رژیم صهیونیستی با دیگر کشور‌ها به ویژه در سایه روی کار آمدن دولتی راست‌گرا و افراطی اثر منفی می‌گذارد.

آوی آرئیل نیز تاکید کرد که تصویب این قانون به معنی بازی کردن دولت رژیم صهیونیستی با آتش است و چنین قانونی موجب تشدید هرچه بیشتر تنش و درگیری‌ها و افزایش انگیزه فلسطینیان برای اجرای عملیات خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار