برگزاری یازدهمین المپیاد دادرس با مشارکت ۹ مدرسه در درمیان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان از برگزاری یازدهمین المپیاد دادرس با مشارکت ۹ مدرسه در این شهرستان خبر داد.

حسین زاده گفت: یازدهمین مرحله شهرستانی المپیاد طرح ملی دادرس در درمیان با شرکت ۹ مدرسه در قالب تیم‌های ۱۴ نفره دختران و پسران برگزار شد.

او با اشاره به حضور ناظران مدیریت آموزش و پرورش شهرستان حین انجام آزمون مربوطه، افزود: دانش آموزان در طرح ملی دادرس که نوعی تمرین عملی در محیط دوستانه و سرشار از شور و نشاط محسوب می‌شود، خود را مورد آزمایش و سنجش برای روز‌های مخاطره قرار می‌دهند.

حسین زاده با اشاره به تأثیر اجرای اینگونه از طرح‌ها در ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان، گفت: المپیاد ملی دانش آموز آماده، با هدف افزایش سطح ایمنی و خطر پذیری مدارس مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در روز‌های سخت برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه باتوجه به رسالت آموزشی مدارس، انتقال مطالب آموزشی از طریق دانش آموزان به بستر خانواده راحت‌تر انجام می‌پذیرد، گفت: در این طرح آموزش‌هایی اعم از حمل مصدوم، خروج اضطراری، پناه گیری ایمن، پانسمان، بانداژ، ارزیابی، سی پی آر و اطفاء حریق به دانش آموزان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: در پایان پس از آزمون نهایی کتبی و عملی از دانش آموزان، مدارسی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند در قالب یک تیم دختران و یک تیم پسران برای شرکت در مرحله استانی انتخاب می‌شوند.

دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.