اسب ۱۰ میلیون دلاری رمضان قدیروف دزدیده شد

اسب مسابقه‌ای و اصیل رئیس چچن به ارزش چند میلیون دلار در جمهوری چک به سرقت رفت.

رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن روسیه اعلام کرد اسب اصیل او به اسم زازو که در جمهوری چک نگهداری می‌شد، به سرقت رفته است.

براساس گزارش گاردین، پلیس چک اعلام کرد زازو یک اسب اصیل است که از اصطبلی در حومه پراگ دزدیده شده و ارزش آن به ۱۷۰۰۰ پوند می‌رسد.

پلیس چک در ادامه گفت: پیش از شروع جنگ اوکراین نیز زازو تهدید به سرقت شده بود. دو فرد که به روسی سخن می‌گفتند وارد مزرعه گل میخک شدند و تاکید کردند ماموریت دارند زازو را به لهستان ببرند، اما مالک مزرعه از ورود آن‌ها جلوگیری کرد.

قدیروف در خصوص این اتفاق گفت: این سرقتی شرم‌آور و بزرگ است. ارزش زازو به ۸.۵ میلیون پوند (۱۰ میلیون دلار) می‌رسید. من نگرانم زازو در دستانی اشتباه قرار بگیرد. امنیت کجاست؟ 

 قدیروف تأکید کرد: وقتی دزدها بفهمند که زازو اسب من چقدر ارزش دارند به آن به خوبی رسیدگی خواهند کرد و آن را گرم نگه می دارند.

او در ادامه گفت: من به اتفاق و تصادف باور ندارم ولی می‌توانم بگویم کسانی که زازو را دزدیدند ابله هستند زیرا آنها فقط به این فکر کردند که اسبی را بدزدند که شامل تحریم هاست و تا جایی فریبکار هستند که پلیس نمی تواند دست‌شان را رو کند.

شایان ذکر است اسب مسابقه‌ای قدیروف قبلا در بین بهترین های جهان قرار داشت و در طول دوران حرفه ای خود حداقل یک میلیون یورو جایزه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴، پس از اینکه قدیروف پس از الحاق کریمه به روسیه، تحت تحریم های اروپا قرار گرفت، این اسب از مسابقه منع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بالاخره ارزش اسبه ۱۷۰۰۰ پوند بوده یا ۸.۵ میلیون پوند؟
Czechia
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دولت چک باید جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
وجود یک همچون آشغالی که مخزن فساد و تروریسم در یک گوشه ای از دنیاست از وجود طالبان و القاعده مسخره تر است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
تاریخ چچن رو مطالعه کنی میفهمی که چچن خودش زخم خورده تروریسم هست و قدیروف با تکفیریا که تحت آموزش شیخای سعودی ان مبارزه می کنه فرهنگ چچن مثل بقیه مسلمونا تو منطقه بالتیک هست حتی ترکیه اما چندین هزار نفر از چچنی ها به گروه های تکفیری محلق شدن که باعث بدنامی این کشور شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
یادت باشه چچن در عهد نامه ننگین گلستان از ایران جدا شد
آخرین اخبار