حاجی هاشمی در اصفهان گفت: تقویت موضوع بازی‌های جدی از اولویت‌های دوره جدید مدیریت این بنیاد است.

محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بازدید از مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت:اگر حوزه بازی بتواند خود را به بخش دانشگاهی پیوند دهد، گام‌های رو به جلویی در صنعت بازی برمی داریم، به عبارتی موضوع بازی‌های جدی را پیشران صنعت بازی کشور می‌دانیم.

او برنامه‌ریزی برای اقدامات مشترک در حوزه مباحث پژوهشی، منتورینگ و نشر بازی را از برنامه‌های قابل پیگیری توسط بنیاد و مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان اعلام و اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه بازی‌های جدی مربوط به موضوع منتورینگ است، چون تولیدکنندگان و توسعه دهندگان بازی به همه ابعاد مسلط نیستند و نیاز به منتورینگ احساس می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یکی از راهکار‌های اضافه کردن منتورینگ به این مجموعه را تعامل با بازی‌سازان خوب و بزرگ بازار دانست و گفت: یکی از اولویت‌های بنیاد در حوزه بازی‌های جدی بررسی و ارزیابی در خصوص قابلیت سرمایه‌گذاری، توسعه و بازاریابی بازی‌هایی است که در سال‌های گذشته طراحی شده‌اند.

دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۹۲ در حوزه بازی‌های رایانه‌ای سرمایه‌گذاری جدی خود را با برگزاری مداوم کلاس‌ها و دوره‌های آموزش بازی‌سازی آغاز کرد.
از سال ۹۵ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد که با نظم دادن به دوره‌های آموزشی و مهیا کردن فضای استقرار و امکانات و تجهیزات رفاهی و تخصصی برای تیم‌های نوپای بازی‌ساز، برای تقویت زیرساخت‌های آموزش و کارآفرینی در این حوزه تلاش کرد.


از سال ۱۳۹۸ با سرمایه‌گذاری مشترک دانشگاه اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز بازی‌های رایانه‌ای به «مرکز نوآوری صنایع سرگرمی» تبدیل شد که با امکانات و تجهیزات به‌روز و نیروی انسانی ماهر و علاقمند از توسعه کسب‌وکار‌های مرتبط با سرگرمی حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار