معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تدوین برش دستگاهی برنامه‌های عفاف و حجاب در استان، گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های عملیاتی خود را برای سال آینده تدوین و در نشست بعدی کارگروه ارائه دهند.

محسن حسین میرزایی روز سه شنبه ۲۳ اسفند در کارگروه عفاف و حجاب این استان افزود: عفاف و حجاب یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی که باید تا می‌توان این فرهنگ را تقویت و آسیب‌هایی که متوجه آن می‌باشد را شناسایی و در جهت رفع آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: باید در وهله اول تمرکز خود را بر تبیین مقوله عفاف در جامعه قرار دهیم چراکه عفاف یه امر درونی است و زمانی که در فرد تبدیل به یک باور شود مقوله بیرونی آن یعنی حجاب محقق می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جو غالب کشور را زنان متدین و محجبه تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: موارد بدحجابی و بی حجابی در سطح جامعه اندک است و در استان ما بسیار کمتر از استان‌های دیگر است، اما باید برای همان موارد معدود هم برنامه داشت و با کار فرهنگی موثر آن‌ها را به پوشش حجاب برتر سوق داد.

حسین میرزایی خاطرنشان کرد: در موضوع عفاف و حجاب همه دستگاه‌ها مسئول هستند و باید برای جامعه هدف خود برنامه‌های اثرگذاری تدوین و در تعمیق باور‌های دینی کار کنند.

وی تولید پوشاک مناسب ویژه بانوان برای فصل گرما را خواستار شد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید در این خصوص به تولیدکنندگان تاکید و نظارت داشته باشد که تولیدی‌های پوشاک، لباس مناسب فصل گرما برای بانوان محجبه تولید کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نظارت بر محیط‌های کارگری، نظارت بر بازار و مکان‌های گردشگری و نظارت بر فعالیت هیات‌های ورزشی از دیگر امور مهمی است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست گزارشی از عملکرد صدا و سیمای مرکز استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص برنامه‌های یکسال اخیر در حوزه عفاف و حجاب ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار