قانونگذاران آمریکایی با حمله به تیک تاک، آن را برای کودکان مخرب دانسته و دولت چین را به اعمال نفوذ از طریق آن متهم کردند.

با تشدید رویکرد غرب علیه پکن و تلاش برای اعمال سیاست مهار چین، اکنون جنگ روانی گسترده‌ای درباره استفاده از تیک تاک، شبکه اجتماعی محبوب چینی در کشور‌های اروپایی و آمریکا به راه افتاده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شو زیچو، مدیر عامل شرکت تیک تاک در راستای ارائه توضیحات درباره این شبکه اجتماعی در کنگره آمریکا حضور یافت و به سوالات قانونگذاران پاسخ داد.

در این نشست قانونگذاران آمریکایی با حمله به مدیرعامل تیک تاک، چین را متهم به داشتن نفوذ در این شبکه اجتماعی کرده و فیلم‌های کوتاه به اشتراک گذاشته شده توسط این شبکه را برای سلامت ذهنی کودکان مخرب دانستند.

در این جلسه که بیش از ۵ ساعت به طول انجامید، زیچو بار‌ها ارتباط با دولت چین را تکذیب کرد و اطمینان داد تیک تاک هر اقدامی را که لازم باشد برای اطمینان بخشی درباره امنیت اطلاعات بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی خود انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: طی دو سال اخیر ما برای اطمینان از محافظت از اطلاعات کاربران آمریکایی دیوارآتشین (نرم افزار آنتی ویروس) قوی با هدف جلوگیری از دسترسی کاربران خارجی به اطلاعات آن‌ها ایجاد کرده ایم. ما همواره تاکید داریم اطلاعات آمریکایی‌ها در خاک آمریکا ذخیره خواهد شد و این موضوع توسط شرکت‌های آمریکایی انجام می‌شود و شهروندان آمریکایی نیز بر آن نظارت خواهند داشت.

از دیگر اتهاماتی که قانونگذاران آمریکایی به این شبکه اجتماعی مطرح کردند تشویق به اختلالات و ناهنجاری‌های مربوط به تغذیه کودکان، فروش غیرقانونی مواد مخدر، و استثمار جنسی بود.

کتی کستر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در انتقاد از تیک تاک اعلام کرد: این شبکه اجتماعی می‌توانست آنگونه طراحی شود که آثار مخرب آن به کمترین میزان کاهش یابد، اما تیک تاک به نام مفید بودن باعث اعتیاد کودکان به فضای مجازی شده است.

مدیر عامل تیک تاک می‌گوید این شرکت بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بر روی امنیت شبکه خود سرمایه گذاری کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفته آمریکا هنوز نتوانسته ثابت کند اپلیکیشن تیک تاک تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۷:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
دقیقا کارکرد رسانه بر علیه کشورهای مخالف را خود به عینه انجام و نتیجه را دیده اند و خود مجری آن بوده اند و می دانند که رسانه میتواند کارهای زیادی انجام دهد بنابراین از این ناحیه در هراس هستند.
Netherlands
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
لابد یوتیوب و اینستاگرام برا بچه ها مفیده
آخرین اخبار