ان بی سی نیوز به نقل از منابع آگاه می‌گوید بایدن تصمیم خود را برای نامزدی انتخابات ۲۰۲۴ گرفته است و فقط به دلیل برخی ملاحظات آن را اعلام نمی‌کند.

ان بی سی نیوز به نقل از چند منبع آگاه می‌گوید با اینکه به نظر می‌رسد بایدن در اعلام کاندیداتوری خود برای دوره بعدی ریاست جمهوری عجله‌ای ندارد، مشاوران ارشد کاخ سفید قرار است تصمیمات نهایی را در مورد راه اندازی کمپین انتخاب مجدد او به عنوان نامزد دوره بعدی بگیرند.

ان‌بی‌سی نیوز می‌گوید رویکرد بایدن برای دیر علنی کردن آنچه که بار‌ها در جمع‌های کوچک‌تر به صورت غیر رسمی آشکار کرده تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد: اول آن که فعلا هیچ رقیب دموکراتی برای بایدن دیده نمی‌شود، دوم آنکه دونالد ترامپ فعلا همه توجه‌ها را به خود جلب کرده و سوم آنکه درگیری بزرگی با جمهوریخواهان کنگره بر سر مخارج در راه است. یکی از این منابع آگاه ان‌بی‌سی نیوز می‌گوید: «بخش تصمیم‌گیری تمام شده است، اما او از فشار‌ها برای اعلام تصمیم خود ناراحت است».

یکی دیگر از مشاوران قدیمی که تصمیمات مربوط به نامزدی بایدن را بررسی کرده، گفت که این تأخیر همچنین نشان دهنده «حفظ گزینه عدم نامزدی» است. بایدن چندین بار علنا گفته که قصد دارد برای انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود، با این حال چندین بار نیز در این خصوص تاکید کرده که «به سرنوشت احترام می‌گذارد». با این حال دستیاران او به طور کلی می‌گویند بایدن به دنبال ریاست جمهوری در دوره دوم است و حتی برخی آماده‌سازی‌ها در دست انجام است.

گفتنی است جو بایدن از حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. در پی انتخابات ۲۰۲۰، دونالد ترامپ به یکی از روسای جمهور تک دوره‌ای آمریکا تبدیل شد. وی که اخیرا به خاطر پرونده قضایی خود مجددا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است می‌گوید قصد دارد برای دوره بعدی نامزد ریاست جمهوری شود و دادگاهی شدن وی تلاشی برای بازداشتن او از این تصمیم است. برخی معتقدند مورد توجه قرار گرفتن ترامپ شانس برنده شدن او را در دوره بعدی افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار