بارش‌های رگباری و تگرگ آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

 رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ناپایداری جو در چهار روز آینده رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

آقای امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی به صورت متناوب در استان آذربایجان شرقی فعالیت خواهد کرد و موجب ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید و غرش آذرخش می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تمام نواحی استان را دربر می‌گیرد اظهار کرد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی و تشدید بارش‌های رگباری، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه دمای هوای استان به صورت محسوس کاهش می‌یابد گفت: در نواحی مستعد با توجه به بارش تگرگ، احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

آقای امیدفر ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

وی همچنین خواستار لغو سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت‌های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
خدا را شکر