وزارت خارجه پاکستان برگزاری نشست گروه ۲۰ در منطقه کشمیر را محکوم کرد.

منطقه کشمیر یکی از مناطق پرتنش در جهان محسوب می‌شود که پاکستان و هند هر دو مدعی مالکیت بر آن هستند. این در حالی است که به دلیل مسلمان بودن ساکنان این منطقه، اسلام آباد همواره از سیاست‌های هند در کشمیر انتقاد کرده است. اکنون دهلی نو با برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در کشمیر، به دنبال رسمیت بخشیدن ادعا‌های ارضی خود در این باره است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاکستان امروز (سه‌شنبه) تصمیم دولت هند به منظور برگزاری نشست گروه ۲۰ در منطقه کشمیر در ماه میلادی آینده را محکوم کرده و این اقدام را غیرمسئولانه خواند. 

اکنون هند ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را برعهده دارد. دهلی نو در اوایل ماه سپتامبر میزبان نشست سران گروه ۲۰ است. با این حال، روز جمعه هند تقویم میزبانی خود از نشست گروه ۲۰ را منتشر کرد که براساس آن در ماه آوریل و مِی منطقه کشمیر میزبان نشست‌های جداگانه‌ای با محوریت گروه ۲۰ و نیز جوانان ۲۰ خواهد بود. 

وزارت خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اقدام هند در برگزاری یک نشست بین‌المللی در مناطق مورد مناقشه را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «اقدام جدید غیرمسئولانه هند در ادامه سلسله اقدامات این کشور به منظور تداوم اشغال غیرقانونی منطقه جامو و کشمیر است.»

این بیانیه می‌افزاید: «برگزاری نشست گروه ۲۰ در منطقه کشمیر نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت و مغایر با منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است. پاکستان به شدت چنین اقداماتی را محکوم می‌کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
کشمیر باید متحدبماند ودربرابر نسل کشی هندو ها
در روز موعد نشست گروه ۲۰
تمام مسلمانان کشمیری به خیایان ها آمده
وبا پرچم های ضد دین ستیزی چهره ی کریه
هندوهای متعصب را در برابر دیدگان جهانی
به تصویر بکشند
Netherlands
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
کشمیر باید تقسیم بشه و حداقل یک سومش رو بدن پاکستان
آخرین اخبار