کامیون‌های روسی در کنگو مونتاژ می‌شوند

مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو در حال مذاکره با شرکت کامیون‌سازی روس «کاماز» برای احداث کارخانه‌ای در پایتخت این کشور هستند.

سفیر کشور آفریقایی کنگو در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت شرکت کامیون‌سازی روس «کاماز» در حال برنامه‌ریزی برای ساخت کارخانه مونتاژ در جمهوری دموکراتیک کنگو است.

به گفته «ایوان وانگو نگیمبی» مقامات کنگو در حال مذاکره با این خودروساز روسی درمورد طرح تأسیس خط تولید این خودروساز در «کینشاسا» پایتخت این کشور هستند.

سفیر کنگو گفت: «ما همچنین علاوه بر [تأمین] قطعات یدکی، خدمات و آموزش راننده برای این خودروها، در حال بحث در مورد امکان راه اندازی کارخانه مونتاژ خودرو‌های کاماز در جمهوری دموکراتیک کنگو در آینده هستیم.»

کاماز یک شرکت روسی تولیدکننده کامیون، اتوبوس و موتور دیزل است، که در نابرژنیه چلنی، جمهوری تاتارستان، فدراسیون روسیه واقع است.

کاماز نخستین خودروی خود را در فوریه سال ۱۹۷۶ عرضه کرد و هم‌اکنون کامیون‌های سنگین خود را به بسیاری از کشور‌ها از جمله اروپای غربی، چین، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقای شمالی صادر می‌کند. نیروی زمینی ارتش روسیه از کامیون‌های ویژه و نظامی کاماز استفاده می‌نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار