خسارت سرمازدگی باغات در حال جمع آوری است

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: گرچه سرمای هفته های اخیر کمتر از پیش بینی ها بود، اما اکنون آمار خسارت سرمازدگی باغات در حال جمع آوری است.

آقای مجتبی شادلو گفت: گرچه پیش بینی سرمازدگی بیشتر بود، اما خوشبختانه مدت زمان سرما طولانی نبود که بر تولید اثر گذار باشد.

او با بیان اینکه طی هفته های اخیر رگبارهای شدید و تگرگ چندانی نداشتیم، افزود: البته بارش هایی که به سیلاب منجر شود، تا حدودی داشتیم که امیدواریم در ادامه سال زراعی شاهد بارش های مناسب باشیم.

شادلو ادامه داد: آمار خسارت استان ها در حال جمع آوری است و اکنون نمی توان رقم دقیقی را اعلام کرد، اما امیدواریم‌که حداقل خسارت به کشاورزان وارد شده باشد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با توجه به بارش های متناوب و وضعیت مطلوب چشمه ها، برداشت آب از چاه ها به تاخیر افتاده است به طوریکه تا ۲ هفته آینده برآورد می شود که باغات و مزارع نیازی به آبیاری نداشته باشند.

او گفت: تعادل آب و هوایی در زمان گل دهی درختان حائز اهمیت است چراکه در زمان گل دهی درختان به طور متوسط ۶۰ تا ۷۰ درصد رطوبت خاکی نیاز داریم که خوشبختانه این اتفاق افتاده است که با این وجود سال مناسبی پیش روی تولید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار