بورل: تا چند روز آینده طرح ارسال مهمات به اوکراین را نهایی می‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطمینان داد این اتحادیه پس از وقفه یک ماهه، در چند روز آینده طرح خرید مهمات برای اوکراین را نهایی خواهد کرد.

پس از اینکه کی‌یف از ارسال مهمات از سوی اتحادیه اروپا ابراز ناامیدی کرد، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هنگام ورود به نشست وزرای خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «بله، هنوز هم اختلاف نظر وجود دارد. اما من مطمئن هستم که همه متوجه خواهند شد ما در شرایط بسیار اضطراری قرار داریم. من مطمئن هستم که در روز‌های آینده به (توافق) خواهیم رسید». 

به گزارش رویترز، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین هفته گذشته گفت که قرارداد مهمی که ماه گذشته بین کشور‌های اتحادیه اروپا برای خرید گلوله‌های توپخانه‌ای و ارسال آن به کی‌یف امضا شد، به دلیل برخی اختلافات هنوز اجرایی نشده است.

او ضمن ابراز ناامیدی گفت: «برای اوکراین، هزینه بی‌عملی با جان انسان‌ها سنجیده می‌شود». 

گفتنی است، گلوله‌های توپخانه‌ای به‌ویژه گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری در نبرد بین روسیه و اوکراین بسیار مهم هستند. به خصوص در ماه‌های اخیر که جنگ وارد دوره فرسایشی شده است.

طرح تدارکات مشترک بخشی از توافق اتحادیه اروپا برای ارسال ۱ میلیون گلوله توپ یا موشک به اوکراین ظرف ۱۲ ماه و افزایش تولید مهمات اروپایی است که در ماه گذشته توسط وزرای خارجه تصویب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۵:۲۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
امن و امان جهان یکسره بر هم زده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بدانید روسیه دست برتر رادارد وهم درغرب آسیا
هم بازیگری خود را در صورت دلخواه می تواندانجام بدهد
آخرین اخبار