هشدار پلیس کوهبنان به موتورسواران متخلف

فرمانده انتظامی کوهبنان گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طرف موتورسیکلت سواران، برخورد قانونی با آن‌ها صورت می‌گیرد.

سید رضا اسلامی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش استفاده شهروندان از موتورسیکلت، شاهد تصادفات زیاد منجر به جرح و خسارتی راکبان موتور سیکلت در سطح معابر شهر کوهبنان و روستا‌های تابعه در چند روز آغاز فصل گرما هستیم.

او افزود: راننده و سرنشین موتورسیکلت بایستی از کلاه ایمنی استفاده کنند و  چراغ جلوی موتورسیکلت علاوه بر شب در ساعات روز نیز در جاده‌ها برای بهتر دیده شدن روشن باشد.

 فرمانده انتظامی کوهبنان خطاب به موتورسیکلت سوارانی که قوانین و مقررات رانندگی را رعایت نکنند و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دانش آموزان کنند، گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طرف موتورسیکلت سوران، موتور سیکلت توقیف و تا زمانی که پلیس صلاح بداند با هماهنگی مقام قضایی در پارکینگ نگهداری می‌شود و راکبان آن به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

او بیان کرد: رانندگان موتور سیکلت‌ها از حرکات مارپیچ و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودداری و  از حرکات در بین خودرو‌ها پرهیز کنند و پایبند به اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باشند.

 این مقام انتظامی گفت: رانندگان موتور سیکلت‌ها از جابه جایی بار‌های حجیم که باعث بهم خوردن تعادل راننده می شود، خودداری کنند، در محل‌های غیر مجاز مانند پیاده رو‌ها حرکت نکنند و در هنگام رانندگی از صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشین خودداری کنند.

او بیان داشت: رعایت قوانین و مقررات راهور برای موتورسیکلت سواران همانند سایر وسایل نقلیه دیگر، مانند: سواری، اتوبوس و... لازم و اجباری است.

 اسلامی تصریح کرد: مخدوش کردن پلاک، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، نداشتن گواهینامه و بیمه، ایجاد مزاحمت و سلب آسایش عمومی در بوستان‌ها و تفرجگاه ها، رعایت نکردن و پای بند نبودن  به قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله تخلفات راکبان موتورسیکلت و رانندگان خودرو‌ها می‌باشد.

او  افزود: پلیس با رویکرد جامعه محوری و تعامل با مردم، گام‌های موثری در کاهش و پیشگیری از جرائم و برقراری نظم و امنیت عمومی در جامعه برداشته و هدف از اجرای این طرح‌ها کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است.

 این مقام انتظامی از شهروندان کوهبنانی درخواست کرد: هر گونه اخبار و موارد مشکوک را به شماره تلفن ۱۱۰ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.