علت روی آوردن شرکت‌های دارویی به تولید مکمل‌ شرایط اقتصادی است

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: وجود مقاومت برای پایین نگه داشتن قیمت دارو،کم بودن سود تولید و فروش داروهای اساسی و شرایط بد اقتصادی موجب شده است تا شرکت های تولید دارو به سمت تولید مکمل های دارویی روی بیاورند.

دکتر سید علی جعفری‌نژاد روز شنبه در نشست خبری پیرامون وضعیت دارویی در کشور و استان خراسان رضوی در مشهد افزود: سبد فروشی دارو طبق قانون و آیین نامه‌ها تخلف به شمار می‌رود که سال گذشته چندین شرکت پخش دارو در این زمینه متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

برخی از شرکت ها هنگام عرضه دارو اقدام به سبد فروشی و ایجاد شروطی مانند عرضه داروی خاصی به شرط خرید چند قلم داروی دیگری که ممکن است در انبار شرکت مانده باشند یا الزاماتی از این قبیل می کنند که تخلف است.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی در خصوص تخلفات حوزه دارویی و قاچاق دارو گفت: در هر صنفی امکان تخلف و قاچاق کالا وجود دارد اما این امر در حوزه داروخانه ها حداقل ممکن است چرا که دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاونت غذا و داروی این دانشگاه در این زمینه نظارت درند و تولید و توزیع دارو در حال رصد و پایش است و امکان قاچاق دارو در سطح داروخانه ها وجود ندارد اما در مبادی بالاتر امکان دارد صورت بگیرد.

جعفری نژاد با اشاره به توزیع ناعادلانه دارو بین داروخانه‌های دولتی و خصوصی افزود: برای نظارت صحیح بر توزیع دارو پیشنهاد می‌شود که شرکت‌های تولید کننده دارو تنها با یک شرکت پخش و توزیع دارو همکاری کنند تا بتوانند دقیق تر فرایند توزیع دارو در بین داروخانه های دولتی و خصوصی را مدیریت کنند.

وی در خصوص افزایش حقوق مسوول فنی داروخانه از ۱۳ میلیون تومان به ۱۹ میلیون تومان طی امسال گفت:این افزایش حقوق متناسب با شرایط کاری مسوول فنی است چرا که مسوول فنی باید از ابتدا تا اتمام ساعت کاری در داروخانه حضور داشته و بر روند فروش دارو نظارت داشته باشد چرا که دارو با جان بیمار مرتبط است.

او ادامه داد: هم اکنون۹۸۴ داروخانه خصوصی و دولتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار