رونمایی از کتاب مردی از دیار کوهستان در مشهد

مراسم رونمایی از کتاب مردی از دیار کوهستان در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

امروز نشستی با عنوان سپهر سخن (۲) با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه و با هدف معرفی کتاب مردی از دیار کوهستان و تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عبداللهی استاد پیشکسوت دانشگاه فردوسی و حوزه برگزار شد.
دبیر نشست درباره این کتاب گفت: این نشست با حضور دو تن از اساتید برجسته علم اخلاق و دین حجت الاسلام والمسلمین حسن تقی زاده و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن حائری برگزار شده است.
حجت الاسلام نوروزی افزود: این کتاب با هدف سیری در زندگانی استاد حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عبداللهی استاد پیشکسوت دانشگاه فردوسی و از مبارزان انقلابی تدوین شده است.
عبدالکریم عبداللهی (متولد ۱۳۲۷ ش)، دانش‌آموخته حوزه علمیه، روحانی، استاد دانشگاه و مدیر دانشگاه الهیات است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عبداللهی از شاگردان اختصاصی ادیب نیشابوری بود که از اساتید معروف مشهد در ادبیات عرب در آن زمان به شمار می‌رفت. دروس سیوطی، مغنی، مطوّل، مقامات حریری، بخشی از معالم و حاشیه ملاعبدالله را در محضر او فرا گرفت و بخش دیگر از حاشیه ملاعبدالله را نزد آیت‌الله واعظ طبسی خواند.
وی از سال ۱۳۴۳ وارد فضای سیاسی شد و به مقابله با نظام دیکتاتور شاهی برخاست، دراین‌بین چندین بار ممنوع المنبر و زندانی شد. از فعالیت‌های قبل از انقلاب او می‌توان به تلاش و مقابله با فرقه بهائیت با راهنمایی و تشویق آیت‌الله میلانی اشاره کرد که در این راستا مناظراتی با اعضای این گروه انحرافی انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار