بیش از 2 میلیون نشای جالیزی در تایباد تولید مکانیزه شد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال برای اولین بار بیش از 2 میلیون نشای جالیزی به صورت مکانیزه در این شهرستان تولید شده است.

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال در شهرستان تایباد کار تولید 28 میلیون نشای جالیزی انجام شده که 10 درصد آن یعنی بیش از 2 میلیون نشا به صورت مکانیزه کشت و تولید شده است.

او افزود: این نشاهای تولیدی شامل خربزه، هندوانه، گوجه فرنگی، خیار، فلفل و بادمجان هستند که 70 درصد آنها در این شهرستان کشت و مابقی به شهرستان ها و استان های دیگر ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در مجموع 30 گلخانه تولید نشا به شمول یک گلخانه مجهز به تجهیزات مکانیزه در تایباد فعالیت می کنند که کار تولید نشاهای جالیزی از اسفندماه تا خرداد ادامه دارد.

اعتضادی بیان کرد: در روش نشاکاری دستی با 26 نیروی کار، هزار بستر کشت در روز آماده می شود؛ درحالیکه که یک دستگاه مکانیزه بذرکار هزار بستر کشت را در یک ساعت آماده می کند.

او تصریح کرد: امروزه در بیشتر کشورها، نشای مورد نیاز کشاورزان از مراکز تولید تولید تهیه می شود و کشاورزان خود را درگیر خرید بذر و کشت آن نمی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: کاهش مصرف آب و سوخت، استفاده حداکثری از زمین های کشاورزی، کاهش هزینه های بذر و کارگری، افزایش دوره برداشت محصول و تولید نشای بدون بیماری از مزایای تولید مکانیزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار