رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروز آباد از نجات یک گربه وحشی به دام افتاده در این شهرستان و برگرداندن آن به دامان طبیعت خبر داد.

نصیب الله فتحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروز آباد با اشاره به نجات یک گربه وحشی به دام افتاده در این شهرستان، اظهار کرد: این گربه وحشی توسط یکی از اهالی روستا‌های شهرستان فیروز آباد نجات یافت و با همراهی ماموران محیط زیست در طبیعت و زیستگاه رها شد.

 او تصریح کرد: با وجود آنکه این گربه وحشی به مرغ و خروس‌های فرد روستایی آسیب زده بود اما، اهالی یکی از روستا‌های شهرستان با درک بالای اهمیت حیات وحش و محیط زیست به این حیوان آسیب نزدند و زمینه رهایی آن را فراهم کردند.

فتحی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته از سوی این اداره، ماموران محیط زیست به طور همزمان به منطقه اعزام شده و پس از حضور در روستای محل نگهداری گربه وحشی و اطمینان از صحت و سلامتی این گونه حیات وحش اقدام به رهاسازی گربه وحشی در زیستگاه کردند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروز آباد ضمن تقدیر و تشکر از فرد دوستدار محیط زیست افزود: اهالی روستا‌ها در صورت مواجهه با این گونه موارد ضمن اطلاع رسانی موضوع به اداره محیط زیست منطقه شرایط را برای حفظ و نجات این گونه‌های با ارزش فراهم آورند تا با هماهنگی محیط زیست نسبت به برگرداندن این گونه‌های ارزشمند به دامن طبیعت اقدام شایسته صورت گیرد.

گربه وحشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.