رییس میراث فرهنگی زرندگفت:۱۱هزار نفر در جشنواره بومی و محلی عشایر در دشت خاک زرند شرکت کردند.

به مناسبت هفته‌ میراث فرهنگی و روز موزه ، اولین جشنواره روستایی عشایری در روستای دشتخاک بخش مرکزی شهرستان زرند برگزار شد.

این جشنواره ۲ روزه شامل بخش‌های شتر سواری، اسب سواری، موسیقی محلی، بازی‌های بومی محلی بخصوص چوب بازی و جشنواره غذا و پخت نان و دیگر محصولات تولیدی عشایر از قبیل گلیم بافی؛ صنایع دستی، ماست، کره، کشک، و دوغ و چای آتشی بود.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر شهرستان زرند در زمینه صنایع دستی، مواد غذایی، محصولات دامی و کشاورزی به معرض دید گذاشته شد.

محمد ایزدی معاون فرماندار زرند در بازدید از این نمایشگاه با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بویژه مشارکت عشایر شهرستان زرند گفت: باید به اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس در روستا‌ها بیش از پیش کمک کنیم.
 

محمد اسلامی رییس صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان زرند نیزگفت: ۷چادر عشایری و سفیدچادر و ۲۰ غرفه فروش تولیدات روستایی و خانگی دراین جشنواره برپا شده است.

او گفت:این جشنواره از سری جشنواره‌های شهرستان زرند با نام جشنواره‌ عشایری این شهرستان در سه راهی مسجد ابوالفضل (ع) منطقه‌ی دشتخاک به مناسبت هفته‌ی میراث فرهنگی و موزه برگزارشد.

اوافزود: عشایر میراث بانان واقعی تمدن ایرانی هستند و در واقع نسلی و قشری که در ارتباط با حفظ و آثار سنت‌های ما با جان و دل تلاش می کنند و عاشقانه میراث گذشتگان مارا حفظ و به آیندگان منتقل می کنند، همین قشر هستند.

او تصریح کرد:۱۱ هزار نفر در این جشنواره دو روزه شرکت کردند.

دبیر ستاد جشنواره های زرند تصریح کرد: از ابتدای سال ۶ جشنواره برگزار و تا پایان سال ۲۵ جشنواره دیگر در مناطق مختلف برگزار خواهد شد.

محمد ترک زاده رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی نیز گفت: مسابقات ماچلوس و هفت سنگ مهارتی در دو بخش آقایان و بانوان باحضور ۱۰۰ ورزشکار برگزار و در پایان مسابقات ماچلوس آقایان تیم شهید هادی اول و در بخش هفت سنگ مهارتی بانوان خانم حسینی مقام اول را به خود اختصاص دادند.

برچسب ها: عشایر ، جشنواره ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار