ایجاد ۲۰ هزار دسترسی به فیبر نوری خانگی در خراسان جنوبی

۲۰ هزار دسترسی به فیبر نوری خانگی در یک برنامه دوساله برای ۲۰ هزار مشترک خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.

میری مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طرح ویژه دسترسی به ۲۰ هزار فیبر نوری خانگی امسال کلید می‌خورد و طی برنامه دو ساله با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان، ۲۰ هزار خانه به این امکان متصل می‌شوند.

او با بیان اینکه سرعت فیبر نوری خانگی بالا و بدون اختلال است، افزود: هم اکنون ۱۰ هزار ظرفیت فیبر نوری خانگی در شهرستان‌های بیرجند، قاین و فردوس فعال است.

میری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ سایت جدید تلفن در استان ایجاد شده است و ۲۰ سایت دیگر در برنامه ایجاد قرار دارد.


بیشتر بخوانید


مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون ۳۶۰ هزار خط تلفن ثابت نصب شده است که از این تعداد ۶۵ هزار خط بدون متقاضی مانده است.

او عنوان کرد: در نتیجه ۲۹۵ هزار خط تلفن ثابت مشغول به کار در استان وجود دارد که ۷۵ هزار خط مربوط به مناطق روستایی است.

جمع آوری باجه‌های تلفن عمومی بلا استفاده 

میری مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: موضوع دیگر باجه‌های تلفن عمومی در سطح شهر بیرجند است که از آدر پارسال تاکنون ۳۰ باجه‌ بلا استفاده جمع آوری شده است و ۲۰ باجه دیگر در برنامه جمع آوری قرار دارد. 

او با اشاره به اینکه تمام باجه‌های روستایی باید جمع آوری شوند، افزود: باجه‌های تلفن عمومی درون شهر‌ها در معابر اصلی نگهداری می‌شوند.

میری بیان کرد: راه مزاحمت از طریق باجه‌های تلفن عمومی بسته شده به این صورت که کارت‌های تلفن بر اساس کد ملی فرد متقاضی شخصی سازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.