فردوسی حماسه سرای ملی و ابن حسام خوسفی حماسه سرای دینی از مفاخر ایران هستند که رویداد ملی نکوداشت آن‌ها همزمان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صداوسیمای استان گفت: ۲۵ اردیبهشت تا ۳ خرداد به دهه ادب و حماسه نامگذاری شده است و همه ساله نام و یاد فردوسی شاعر و حماسه سرای پرآوازه ایرانی نکوداشته می‌شود.

فرخنده افزود: با توجه به اینکه فردوسی شاعر حماسه سرای ملی است، تنها حماسه سرای دینی که می‌تواند تکمیل کننده مسیر فردوسی باشد ابن حسام خوسفی شاعر نام آور دینی قرن نهم هجری قمری است.

او با تأکید بر پیوند دو حماسه سرای ملی و دینی ایران گفت: بر این اساس پیشنهاد داده شده از سال آینده رویداد ملی از توس تا خوسف به عنوان یک برنامه ملی در سطح کشور پیش برده شود و پیوند بین حماسه سرای ملی و دینی اتفاق بیفتد.

راه اندازی انجمن آثار و مفاخر استان بستری برای معرفی گنجینه‌های فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از روز گذشته کار خود را در استان آغاز کرده است و با توجه به اینکه در خراسان جنوبی گنجینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی فراوانی داریم بیشتر به دنبال این هستیم که روی وجه تمایز این سرمایه‌ها تمرکز شود.

فرخنده با تأکید بر تقویت هویت ایرانی و اسلامی در برنامه ریزی‌های فرهنگی افزود: اسفند پارسال هدف گذاری سال ۱۴۰۲ برای دستگاه‌های فرهنگی استان انجام شد که با توجه به خلأ هویتی که در پاییز ۱۴۰۱ در کشور اتفاق افتاد، تقویت هویت ایرانی - اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

او عنوان کرد: انجمن آثار و مفاخر در استان در ۳ حوزه بازسازی، ساخت و مرمت بنای یادبود بزرگان دینی و فرهنگی، چاپ آثار بزرگان و برگزاری مراسم بزرگداشت آنان فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در همین راستا در تیرماه امسال مراسم بزرگداشت آیت الله اوحدی از مفاخر دینی و فرهنگی استان در زهان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.