خرید و ذخیره سازی ۲۰ هزارتن تخم مرغ امری ضروری است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران‌میهن گفت: با توجه به مازاد تولید و کاهش قیمت کمتر از نرخ مصوب، خرید و ذخیره سازی ۲۰ هزارتن تخم مرغ امری ضروری است.

آقای حمیدرضا کاشانی گفت: با توجه به مازاد تولید، طی هفته های اخیر هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه شد که همین امر منجر به حذف ۲ تا ۳ میلیون گله شده است چراکه زیان از آستانه مرغداران خارج شده است.

به گفته او، با توجه به افزایش تقاضا و مصرف تخم مرغ در نیمه دوم سال به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خرید و ذخیره سازی ۱۵ تا ۲۰ هزارتن تخم مرغ با نرخ مصوب داده شد که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

کاشانی با بیان اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، گفت: با وجود آنکه وزارتخانه متولی مشخصی ندارد، تاکنون تمهیداتی برای خروج مرغداران از بحران کنونی به کار گرفته نشده است که این امر‌می تواند حذف گله ها را به همراه داشته باشد که تولید مجدد امر بسیار دشواری است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ هزارتن تخم مرغ صادر شده، درحالیکه با وجود مازاد تولید باید ۶۰ هزارتن صادر می شد که متاسفانه به سبب کاهش مصرف در فصل گرما هم صادرات افت داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار