پلیس فرانسه یکی از مخالفان مکرون را که به داخل بالگرد او بمب دودزا پرتاب کرده بود، به اتهام تلاش برای ترور او بازداشت کرد.

رسانه‌ها می‌گویند پلیس فرانسه یک فرد ۲۰ ساله مظنون به برنامه ریزی برای ترور امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور را بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نظر می‌رسد این شخص ۲۷ آوریل (۲۱ روز پیش) در جریان مراسمی که به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سالگرد لغو برده داری در فرانسه برگزار شده بود، قصد داشت مکرون را ترور کند. 

در گزارش پلیس آمده که رسانه‌ها پیش از شروع مراسم از حضور مکرون مطلع شده بودند و مخالفان سیاست‌های او به ویژه اصلاحات بازنشستگی در محل تجمع کرده و سعی کردند از حلقه امنیتی عبور کنند. گفته می‌شود پلیس در نهایت مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شد.

سپس مظنون در حالی که مکرون محل را ترک می‌کرد، یک بمب دودزا به داخل بالگرد ریاست جمهوری پرتاب کرد. در نهایت مهاجم در خانه اش دستگیر و به تلاش برای انهدام بالگرد، حمله به سرویس‌های امنیتی و رئیس جمهور متهم شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد فرد بازداشت شده این واقعه را انکار نکرده و می‌گوید قصد داشته نسبت به اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی که باعث اختلاف عمومی و شورش در سراسر فرانسه شده، اعتراض کند. این روزنامه افزود که این مرد هنوز تحت معاینه روانپزشکی قرار نگرفته است.

نیمه آوریل امسال، شورای قانون اساسی فرانسه لایحه بحث برانگیز اصلاحات بازنشستگی را تصویب کرد که سن بازنشستگی در فرانسه را تا سال ۲۰۳۰ از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌دهد. بیش از ده‌ها تظاهرات سراسری علیه این قانون برگزار شده و توجه رسانه‌ها را در ماه‌های اخیر به خود جلب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار