دوره‌های آموزشی «حجره هنر» با رشته‌های فیلمنامه‌نویسی، مستند‌سازی، پویانمایی، موشن گرافیک، تدوین فیلم، خبرنگاری، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان‌نویسی، ویراستاری، اینفوگرافیک، بازی‌های رایانه‌ای و گرافیک تبلیغاتی در مدارس علمیه برگزار می‌شود.

نشست خبری دوره‌های آموزشی هنر و رسانه با عنوان «حجره هنر» پیش از ظهر امروز در مرکز خبر حوزه‌های علمیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه بزرگترین دستاورد حجره‌های هنر بحث توحیدی بودن و یکی شدن است، اظهار کرد: مباحث معرفت شناسی و عرفان نظری حول دو نکته اساسی یعنی موحد و توحید مطرح می‌شود، یعنی این دو همیشه برادر هم در مباحث معرفت شناسی هستند.

او ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی مسئولان حوزه‌های علمیه نسبت به مسائل هنر و رسانه عنوان کرد: بیان، قالب، شکل و مباحث عرصه هنر همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و دغدغه ایشان نسبت به رسالت هنر ما را بر آن داشت که پشتوانه فکری و فلسفی هنر را بیشتر و قوی‌تر کنیم و این عقبه‌سازی مقدور نبود مگر اینکه از بستر حوزه‌های علمیه استفاده کنیم.

عموزاده با طرح این سوال که آیا می‌خواهیم طلاب را هنرمند کنیم؟، اظهار کرد: هدف ما رسیدن به یک چرخه هنری در مدارس است البته نه به معنای اینکه همه طلاب در هنر ممحض شوند. مدارس علمیه حقانی، شهیدین، فاطمی و چند حوزه علمیه خواهران از اولین پایگاه‌های هنری خواهند بود که در حوزه شکل می‌گیرند.

در ادامه حجت الاسلام سیدعباس سیدنژاد مدیر فضای مجازی و چند رسانه‌ای مرکز رسانه وفضای مجازی حوزه گفت: برای رفع خلا موجود در عرصه تولید محتوا به آشنایی طلاب با مبانی تخصصی این عرصه نیازمند هستیم.

او ادامه داد: فیلمنامه نویسی، مستند سازی، پویا نمایی، موشن گرافیک، تدوین فیلم، خبرنگاری، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان‌نویسی، ویراستاری، اینفوگرافیک، بازی‌های رایانه‌ای و گرافیک تبلیغاتی رشته‌های دوره آموزشی «حجره هنر» را تشکیل می‌دهند.

سیدنژاد در مورد شیوه ثبت‌نام در رشته‌های دوره حجره هنر افزود: این رشته‌ها در دو بخش خواهران و برادران و در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با محدودیت ثبت نام سه رشته برای هر نفر برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای حضور در دوره‌ها می‌توانند به سامانه پیشخوان حوزه علمیه به آدرس http://login.ismc.ir/ مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار