شکست پروژه جاسوسی موساد در لبنان

بازداشت کارشناس تلویزیونی که به دنبال اختلاف بین حماس و حزب‌الله بود!

نیرو‌های امنیتی لبنان با بازداشت یک کارشناس تلویزیونی حوزه مقاومت، پروژه جاسوسی موساد در لبنان را خنثی کردند.

چندروز پیش بود که رسانه‌های لبنانی خبر دادند هیثم مزاحم، کارشناس حوزه گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان که با شبکه المیادین همکاری می‌کرد، توسط ماموران امنیتی لبنان بازداشت شده است.

وی زمانی که قصد داشت از خانه خود در ضاحیه جنوبی به محل کار برود، توسط نیرو‌های امنیتی لبنان متوقف و پس از بررسی محل کار، خانه و لوازم شخصی، دستگیر شد.

اتهام او در ابتدا مواد مخدر عنوان شد تا به این طریق بازجویی از او با دقت و بدون جلب توجه رسانه‌ها انجام گیرد. او البته بعدتر به رابطه خود با سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی اذعان کرد.

هیثم مزاحم اعتراف کرده که ۵ سال قبل و پس از آشنایی با یک پژوهشگر هلندی، از وی خواسته شد تا درباره ساختار عقیدتی و تشکیلاتی حزب الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین تحقیقات دقیق انجام داده و در اختیار موساد قرار دهد.

اکنون مشخص شده که وی بار‌ها با مقامات موساد در اروپا و آمریکا دیدار داشته و اطلاعاتی درباره گروه‌های مقاومت فلسطین و حزب‌الله در اختیار آنان قرار داده است.

 هیثم مزاحم همچنین اعتراف کرده که بخشی از پروژه‌اش اختلاف‌افکنی بین گروه‌های مقاوم بوده است.

 وی در سال ۹۰ نیز قصد داشت در مورد ساختار حزب‌الله پژوهش‌هایی انجام دهد که البته مقاومت لبنان ضمن عدم اجازه به او، سعی کرد مزاحم را از ساختار خود، دور نگه دارد.

 گفتنی‌است طی ماه‌های اخیر، مقامات امنیتی لبنان، ٣٢٠ نفر را به اتهام همکاری با سازمان‌های جاسوسی صهیونیستی و غربی دستگیر کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۲
از نفوذ سخت و نظامی نا امیدند به دنبال تغییر شناخت ملتهای مقاومت هستند
آخرین اخبار