مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی منطقه ۲ ایران در این استان، گفت: این جشنواره ۱۰ تا ۱۲ تیرماه در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود.

پیام احمدی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی منطقه ۲ ایران در چهارمحال و بختیاری، گفت: فراخوان این جشنواره از فروردین‌ماه امسال در سطح ملی توسط دبیرخانه کشوری منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هنرمندانی که تمایل به شرکت در این جشنواره داشتند می‌توانستند آثار خود را تا پایان خردادماه به دبیرخانه ارسال کنند و از یکم تیرماه داوری آثار انجام شد و در نهایت پذیرفته‌شدگان در پنج منطقه کشور به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: استان ما به عنوان میزبان منطقه ۲ کشور پذیرای ۱۲ گروه موسیقی از استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: در بخش پژوهشی استان ما میزبان ۶ پژوهشگر و استاد موسیقی از استان‌های تهران، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره ۱۰ تا ۱۲ تیرماه در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود، بیان کرد: افتتاحیه جشنواره شنبه ۱۰ تیرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این جشنواره اساتید و پژوهشگران آثار خود را با موضوع موسیقی محلی کهگیلویه و بویراحمد، شاهنامه‌خوانی، فلک‌نازخوانی، برگشت بهرام برای تازیانه، بررسی موسیقی عرب خوزستان و کارگاه آموزشی ساز نی‌انبان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین در این جشنواره ۳۵ نفر از هنرمندان کشور اجرای برنامه موسیقی خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار