هزار نفر در دوره‌های آموزش قرآن کریم آستان قدس رضوی شرکت کرده‌اند

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: خرداد ماه امسال ۶ سالگی تاسیس این مرکز بود و طی این مدت ۲۰۰ هزار نفر در کشور در دوره‌های آموزشی آن شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام سید مسعود میریانگفت: طرح ملی تلاوت شباب الرضا، طرح" من قرآن را دوست دارم" و دوره‌های تربیت مربی مهدالرضا برخی از طرحهای در حال اجراست.

وی ادامه داد: در تابستان امسال در ۱۵۰ مسجد شهر مشهد آمادگی ثبت نام ۱۵ هزار قرآن آموز فراهم شده است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: طرح شمیم تلاوت رضوی ویژه سنین هشت سال به بالا در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید مقدماتی و ترتیل است که تاکنون ۲ هزار و ۷۰ نفر در ۴۰ مسجد شهر مشهد ثبت نام کرده اند و تا ۱۵ تیر ثبت‌نام ادامه دارد.

میریان افزود: طرح ملی تلاوت شباب الرضا با هدف تربیت نخبگان قرآنی در حوزه تلاوت قرآن کریم و ویژه دختران ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران هشت تا ۱۴ سال است.

وی اضافه کرد: طرح ۹۰ روز نورانی نیز ویژه کسانی است که پارسال از دوره‌های مهدالرضا جا ماندند و در سن پنج سال تمام هستند و طرح پیشگامان یک، ویژه افرادی است که پارسال دوره های مهدالرضا را گذرانده اند.

او اظهار کرد: طرح"من قرآن را دوست دارم"، ۲ سال است در رشته های روخوانی، روان خوانی و مفاهیم، آغاز شده و ۴۷ هزار نفر در آن ثبت نام کردند که ۱۶ هزار نفر در این دوره ها شرکت و ۱۱ هزار نفر موفق شدند گواهینامه خود را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار