اجرای توافق با نجف منجر به فراهم آوردن شرایط مناسب زیارت می‌شود‌

استاندار خراسان رضوی گفت: آماده اجرای توافقات انجام شده با استانداری نجف در کشور عراق برای فراهم کردن زیارت آسان و همراه با آرامش مردم هر دو کشور هستیم.

 یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس سفر مسئولان خراسان رضوی توافقاتی با مسئولان استان نجف به دست آمد و این در حالی است که هم اکنون مسئولان استان نجف هم در دیدار خود با مسئولان خراسان رضوی توافقات دیگری داشته اند.

او افزود: پیشنهاد می‌شود برای اجرای مناسب این توافق‌ها برنامه زمانبندی مشخص شود تا زمان مناسب برای اجرای توافق‌ها را از دست ندهیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم کار‌های مشترک به خوبی پیگیری شود تا در نتیجه آن، شرایط مناسب زیارت برای زائران بارگاه‌های منور علوی در نجف و رضوی در مشهد، فراهم شود.

نظری بیان کرد: شرایط همکاری مناسب بین دستگاه‌های طرف قرار داد در هر دو شهر نجف و مشهد، به زیارت همراه آرامش و امنیت آنان ختم می‌شود.

هاشم الکرعابی معاون استاندار نجف گفت: شاهد خلوص نیّت در رفتار مسئولان استان خراسان رضوی برای خدمت به مردم و زائران هستیم.

او با اشاره به تسریع در پیگیری و اجرای مصوبات بین استاندری نجف و خراسان رضوی افزود: در این سفر نیز نشست‌هایی در خصوص اربعین حسینی (ع) با برخی از مقامات از جمله استانداران تهران و قم و شهرداران این ۲ شهر برگزار شد تا همکاری مناسبی در خدمت به زائران فراهم شود.

معاون استاندار نجف ادامه داد: مشکلاتی نیز در خصوص تحصیل و اقامت دانشجویان عراقی که برای تحصیل در مشهد حضور دارند، وجود دارد که امیدواریم آن موارد نیز در نشست‌ها به نتایج مناسبی ختم شود.

هاشم الکرعابی بیان کرد: گزارش‌هایی در خصوص مشکلات فرودگاهی نیز وجود دارد که امیدواریم در بازدید از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز برطرف شود.

او ضمن اشاره به برگزاری کمیته‌های مختلف بین ۲ استان نجف و خراسان رضوی تصریح کرد: امیدوار هستیم تا مطالبی که در این نشست‌ها به توافق رسیده است، به زودی اجرا شود تا خواسته نهایی هر دوطرف در ارائه خدمات مناسب به زائران فراهم شود.

درخواست حضور بیشتر پزشکان ایرانی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران در ایام اربعین

معاون استاندار نجف در دیدار با معاون استاندار خراسان رضوی برای تسهیل امر زیارت و رسیدگی بهتر به زائران ایرانی درخواست کرد تا پزشکان ایرانی که شوق خدمت به زائران را دارند در ایام اربعین حضور بیشتری داشته باشند تا علاوه بر ارتباط بهتر براساس زبان واحد، برای ارائه خدمات درمانی در مراکز مستقر شوند.

هاشم الگرعاوی و هیات همراه در دیدار با معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با اعلام این مطلب اظهار کرد: باتوجه به همکاری‌های شکل گرفته میان شهر نجف و مشهد در سال‌های اخیر از مدیریت امور زیارت الگو گرفته‌ایم.

او با بیان اینکه به دنبال تسهیل زیارت در ایام اربعین هستیم، افزود: مردم و دولت عراق در کنار هم برای افزایش همکاری‌ها تلاش می‌کنند و به دشمنان مشترک اجازه نمی‌دهیم که از این همبستگی میان دو کشور سوء استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: اشتراکات متفاوتی با مردم عراق داریم و در دفاع از حرم اهل بیت در کنار یکدیگر قرار داشتیم.

او افزود: همچون سال‌های گذشته برای خدمت به زائران اربعین آمادگی داریم. در سفر استاندار خراسان رضوی به استان نجف موضوعاتی برای تسهیل امر زیارت مطرح شد که پس از آن موضوعات پیگیری شده و تصمیماتی نیز برای آن‌ها گرفته شد. امیدواریم نتایج آن برای تسهیل زیارت زودتر نمایان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار