۷ نفر در آلمان به ظن همکاری با داعش دستگیر شدند

مقامات امنیتی آلمان ۷ نفر را به دلیل ظن بر همکاری با گروه تروریستی داعش بازداشت کردند.

افرادی که به دلیل همکاری با شبکه تروریستی داعش دستگیر شدند با شبکه مالی در ارتباط بودند که دست‌کم ۶۵۰۰۰ یورو (۷۱۵۵۲ دلار) را برای حمایت از اعضای زندانی «داعش» در سوریه و فرار آن‌ها از اردوگاه‌های بازداشت، تامین کرده است.

به گزارش جروزالم پست، دادستان‌های آلمانی چهارشنبه ۱۰ خرداد فاش کردند که مسئولان ذی‌ربط، ۱۹ یورش امنیتی را همزمان در بادن-وورتمبرگ، برمن، هامبورگ، هسن، نوردراین-وستفالن و راینلاند-فالتز، علاوه بر یورش به یک ملک خصوصی در هلند انجام دادند.

مقامات مشکوک هستند که بازداشت‌شدگان، به یک شبکه بین‌المللی مرتبط باشند که از طریق پلتفرم‌هایی از جمله «تلگرام»، خواستار کمک‌های مالی به «داعش» در سوریه شده و در مرحله بعدی این کمک‌ها را به این گروه یا واسطه‌های وابسته به آن انتقال داده‌اند.

براساس بیانیه دادستانی فدرال آلمان، چاهیرا ای، آنا ی، هارون ی و آلپ‌ارن ک. شهروندان آلمانی، کوجتیم بی. شهروند کوزوو، چاغلا ک. شهروند ترکیه و سیهام او که تابعیت مراکشی و آلمانی دارد، در این عملیات بازداشت شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
حامی داعش، مخالفان میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
تولید کننده داعش که از قضا حامی حقوق بشر و بزرگترین ناقض حقوق بشر یعنی آمریکای جنایتکار را چرا در این مورد مواخده نمی‌کنید.
آخرین اخبار