قزل سفلی:

نامه امام علی (ع) به مالک، گنجینه آداب حکومتداری شیعی است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر، گنجینه آداب حکومتداری شیعی و یکی از مهمترین اسناد در خصوص ویژگی‌های حاکم اسلامی و حکمرانی در عرصه‌های مختلف است.

اسماعیل قزل سفلی ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر خم گفت: یکی از موضوعات مورد تاکید امام علی (ع) در این نامه برقراری ارتباط نزدیک و بی واسطه مدیران با مردم است چرا که شرط آگاهی مسئولان از مشکلات و آلام مردم داشتن ارتباط با آن‌ها و شنیدن سخنان و خواسته‌های آن‌ها است.

او گفت: بنابراین مدیران و مسئولان باید توجه داشته باشند که از فرصت پیش آمده برای خدمت به مردم نهایت استفاده و بهره را ببرند چرا که فرصت خدمت دائمی و ابدی نیست و اگر کوتاهی کنیم از دست می‌رود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: یکی از موضوعات دیگری که در نامه امام علی خطاب به مالک اشتر بر آن تاکید شد توسعه و بسط عدالت در جامعه و در میان مردم است و امیرالمومنین تاکید کرده‌اند که “بهترین مایه شادمانی والیان باید برپا داشتن عدالت در بلاد باشد.

قزل سفلی اظهار کرد: قطعا توجه مدیران به حتی بخش اندکی از نصایح و فرمایشات امام علی (ع) در این نامه سراسر آموزه و پند می‌تواند راهگشای حل بسیاری از مشکلات و کاستی‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم باشد و کمک کند که حکمرانی واقعی اسلامی و عدالت علوی به معنای واقعی در جامعه پیاده شود.

او گفت: همه ما باید در راه خدمت به مردم که، ولی نعمتان ما هستند به گونه‌ای عمل کنیم که فردای قیامت و روز حساب که در پایشگاه خداوند قرار گرفتیم، به فرموده امام علی (ع) عذرمان پذیرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار