معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ؛

دستگاه‌های متولی برای تامین زیر ساخت موکب ها پای کار باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به شدت گرما تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه آب و برق از مهمترین نیاز‌های موکب‌های استان در شهر کاظمین است که باید دستگاه‌های متولی با قوت پای کار باشند.

عباس‌زاده  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی خراسان جنوبی گفت: تامین هرگونه زیرساخت برای اربعین سرمایه استان محسوب می‌شود لذا دیدگاه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید کلان نگری بوده و شرایط بحران و خاص استان را هم در استفاده از این زیرساخت‌ها مدنظر قرار دهند.

او افزود: ایران نزدیک‌ترین کشور به عراق است لذا انتظار می‌رود که آمار زائران اربعین سال به سال افزایش یابد و در این راستا نیاز است که زیرساخت‌ها هم تقویت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: گرما و ریزگرد‌ها مانعی برای اعزام به سفر اربعین نیست، لذا پیش‌بینی می‌شود مردم باشکوه‌تر از گذشته شرکت کنند پس با قوت و قدرت باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

او ادامه داد: هشدار‌های لازم در خصوص بیماری‌های واگیردار باید از سوی مسئولان بهداشت و درمان ارایه شود و در قالب برنامه درخواستی موارد اعلام شود تا ابلاغ لازم انجام گیرد.

عباس‌زاده گفت: با توجه به پیش‌بینی شدت گرما و ازدحام جمعیت باید تمهیدات لازم از سوی هلال احمر در بحث خدمات‌رسانی انجام گیرد.

او خاطر نشان کرد: صدور مجوز راه‌اندازی مرکز درمانی و بهداشتی در کاظمین و کامیون یخچال‌دار برای حمل دارو از نیاز‌های هلال احمر است که پیگیری‌های لازم از مرکز انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ایجاد تونل سرما برای زائران هم از موارد ضروری بوده که باید نیازسنجی شده و امکانات لازم برای آن از ظرفیت‌های مختلف تامین شود.

او گفت: تامین یک میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت برق هم در سایت کاظمین از مواردی است که به شرکت توزیع نیروی برق استان کمک خواهد شد تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

عباس زاده یادآور شد: امکانات برق و آب استان برای شرایط اضطرار و بحران استان باید به شکلی باشد که بتوان در کمترین زمان نیاز مردم را رفع کرد و از همین امکانات برای اربعین هم می‌توان استفاده کنیم لذا دستگاه بسته بندی آب بهداشتی مهمترین موضوعی بوده که برای این شرایط باید تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی  گفت: با توجه به پهناور بودن استان وجود ۲ دستگاه بسته‌بندی آب بهداشتی ضروری است که باید در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، یک دستگاه بسته‌بندی آب، ۱۰ تانکر ۲ هزار لیتری و ۱۵ عدد وان از تعهدات شرکت آب و فاضلاب برای اربعین امسال است که باید تامین شود.

او بیان کرد: ۲ دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری هم توسط ستاد عتبات عالیات استان تامین و در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار خواهد گرفت.

عباس زاده با اشاره به اهمیت آب شرب زائران گفت: لازم است کنترل کیفی آب تامین شده در سایت موکب‌های خراسان جنوبی به‌طور منظم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی  گفت: زایران پاکستانی هم در میقات‌الرضا (ع) به طول ۴۳۰ کیلومتر میهمان استان هستند که نیاز است موکب‌ها در مسیر شرق به‌خوبی میزبانی انجام دهند.

او  همچنین با اشاره به اهمیت موضوع اربعین اظهار کرد: یکی از نیاز‌های اجتماعی و فرهنگی مردم تمسک به اهل بیت (ع) است لذا باید در معرفی این جایگاه و شأن ائمه اطهار تلاش کرد و اربعین از این موقعیت‌هاست.

عباس زاده افزود: هر قدمی که در راه امام حسین (ع) برداشته شود برای ترویج فرهنگ و معارف ائمه اهمیت دارد و اربعین مایه هویت شیعیان است که از این پس باید در این قضیه امتحان پس داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی  گفت: صرف اشتیاق به اربعین باید نسبت به آن خوف هم داشت، زیرا محل امتحان بوده و نباید کم‌توجهی کرد.

او با اشاره به توصیه‌هایی که در باب اهمیت زیارت امام حسین (ع) شده ادامه داد: باید شرایط سفر آسان و ارزان فراهم شود و این امتحان برای مسئولان است لذا آنچه برای اربعین انجام می‌شود باید از سر شوق و ترس از امتحان باشد.

عباس زاده اظهار داشت: تامین زیرساخت‌های مراسم با عظمت اربعین که آثار آن بر عالم مترتب می‌شود اهمیت داشته و باید برای آن تلاش کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد:اربعین شأن ویژه‌ای پیدا کرده و مایه نجات انسان‌هاست و توفیق خدمت به امام حسین (ع) باید از خداوند درخواست شود.

برچسب ها: اربعین ، ستاد اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.