به منظور تسهیل جابجایی زائران اربعین صورت می‌گیرد؛

ورود ۲۸ اتوبوس از خارج از کشور به خراسان جنوبی

برای تسهیل در حمل و نقل زائران اربعین ۲۸ دستگاه اتوبوس از خارج از کشور وارد خراسان جنوبی می شود که در صورت وجود متقاضی سرمایه گذاری ، این سهمیه قابل افزایش است.

حاجی صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بهسازی و بازسازی، نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسی مورد نیاز برای اربعین مستلزم تامین اعتبار است.

او افزود: پارسال از محل بند و تسهیلات تبصره ۱۸ تعدادی از ناوگان حمل و نقل مسافر استان بهسازی و بازسازی شدند، امسال نیز بر اساس مصوبه هیئت دولت، مجوز واردات ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر و مقرر شده ۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوس کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال برای تامین به موقع ناوگان برای سرویس دهی در ایام اربعین حسینی (ع) وارد کشور شود.

حاجی صفری بیان کرد: سهمیه استان از ناوگان وارداتی تعداد ۲۸ دستگاه بوده که در صورت وجود متقاضی این سهمیه قابل افزایش است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس این مصوبه و به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائران و مسافران اربعین حسینی، به وزارت صمت اجازه داده می‌شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به ثبت سفارش واردات اتوبوس‌های برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال اقدام کند. 

او گفت: این اداره کل پیگیر جذب سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در این بخش با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی است، علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در این بخش می‌توانند به انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان واقع در پایانه مسافری و یا اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به آدرس، بلوار غفاری نبش غفاری ۲۵ مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.