مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم با هدف ترویج فرهنگ ایثار و اهدای خون، پویش نذر خون از امروز در خراسان رضوی آغاز شد.

محمد شریف‌الحسینی مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی با بیان اینکه پویش نذر خون در خراسان رضوی آغاز شد گفت: این پویش از امروز همزمان با دومین روز ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

او افزود: استان خراسان رضوی پس از استان تهران به سبب دارا بودن ۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد و میزبانی از زائران میلیونی حضرت رضا (ع) از سراسر کشور دومین مصرف کننده بزرگ خون و فرآورده‌های خونی کشور است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی ادامه داد: هم اینک با توجه به افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در استان به دلیل سفر‌های تابستانی و افزایش تصادفات جاده‌ای و کاهش تولید خون به دلیل مراجعه کمتر مردم در روز‌های گرم سال، از دارندگان تمامی گروه‌های خونی خواستاریم به نزدیکترین پایگاه محل سکونت خود مراجعه و همچون همیشه ما را در تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان یاری بخشند.

شریف‌الحسینی بیان کرد: همچنین از عموم مردم به ویژه جوانان و بانوان به عنوان محور فرهنگی هر خانواده، دعوت می‌شود تا با شرکت در این پویش ضمن کمک به بیماران و نیازمندان به خون مروج این معروف پسندیده و سنت حسنه باشند.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.