کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد در رابطه با افزایش وزش باد و باران باران در بسیاری از مناطق کشور صادر شده است.

خانم کبری رفیعی گفت: طی امروز و فردا هشدار سطح زرد در رابطه با فعالیت سامانه بارشی رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران، البرز، سمنان و تهران، دامنه و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس از جمله استان های است که درگیر این فعالیت سامانه بارشی است.

او می گوید: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است بنابراین توصیه می شود از اسکان و  برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها پرهیز شود.

 رفیعی گفت:در رابطه با   افزایش وزش باد شدید طی امروز و فردا هم هشداری در استان های سمنان، اصفهان، قم، تهران، البرز، کرمان، مرکزی، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، خوزستان و غرب ایلام و کرمان صادر شده است.

او گفت:  در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد توفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار