هشدار شدید کره شمالی به آمریکا درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای

وزیر دفاع کره شمالی هشدار داد در صورت استفاده از تسلیحات هسته‌ای واشنگتن، آمریکا نمی‌تواند از تبعات آن جان سالم به در ببرد.

کانگ سون نام، وزیر دفاع کره شمالی امروز (جمعه) با هشدار شدیدالحن به آمریکا، اعلام کرد واشنگتن در حال انجام اقدامات تحریک آمیز و متجاوزانه علیه پیونگ یانگ با متحدانش در منطقه شامل کره جنوبی و ژاپن است. به آمریکا هشدار می‌دهیم هر گونه حمله نظامی با تسلیحات هسته‌ای به کره شمالی با پاسخ سختی مواجه خواهد شد. 

به گزارش تله تریدر، وی افزود: ما صراحتا می‌گوییم هر گونه تلاش نظامی علیه ما از سوی آمریکا با پاسخی فراتر از انتظار نیرو‌های مسلح کره شمالی همراه خواهد بود و این مسئله محدود به آمریکا و کره جنوبی نمی‌شود. امپریالیست آمریکا اگر اقدام به استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه ما کند نمی‌تواند از تبعات آن جان سالم به در ببرد. 

کانگ سون نام این اظهارات را پس از رژه سالروز پیروزی (پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳) و دیدار با همتایان خود از روسیه و چین ایراد کرد.

مقامات پیونگ یانگ بر این باورند آمریکا امپریالیست جهانی بوده و کره جنوبی یک خائن است که از این کشور تبعیت می‌کند و به دنبال تغییر رژیم در کره شمالی است. 

اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدانش در شبه جزیره کره از جمله افزایش رزمایش نظامی و نیز استقرار زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی باعث نگرانی پیونگ یانگ شده است. کره شمالی نیز در برابر این تحرکات، اقدام به انجام آزمایش‌های متعدد موشکی کرده است. با این حال، مقامات پیونگ یانگ براساس دکترین دفاع هسته‌ای که دارند درباره عبور واشنگتن و متحدانش از خطوط قرمز به شدت هشدار می‌دهند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار