مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمان از برگزاری ۹ هزار ملاقات مردمی مقامات قضایی استان در تیرماه سال جاری خبر داد.

مدیر رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان از برگزاری ۹ هزار و ۳۲۷ مورد ملاقات مردمی مقامات قضایی استان با شهروندان در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۴۱ مورد مربوط به رییس کل دادگستری استان کرمان به عنوان بالاترین مقام قضایی استان بوده است.

حمزه امیرمحمدی نسب در تشریح این خبر ضمن بیان این مطلب که از مجموع ملاقات‌های مردمی انجام شده از سوی مقامات قضایی استان با مردم، ۴۶۰ مورد نیز مربوط به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بوده است، افزود: نشست‌های ملاقات مردمی در شهرستان‌های استان کرمان نیز با حضور روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به این مطلب که نشست‌های ملاقات مردمی رییس کل دادگستری استان کرمان و دادستان مرکز استان، سه شنبه هر هفته برگزار می‌گردد، اظهارداشت: علاوه بر ملاقات‌های مردمی هفتگی، رییس کل دادگستری استان کرمان و مقامات ارشد قضایی در سطح استان به صورت روزانه به درخواست‌های ملاقات کنندگان رسیدگی می‌کنند.

مدیر مرکز رسانه قوه قضاییه در استان کرمان عنوان کرد: تسریع و دقت در رسیدگی با ۲۵ درصد، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ با ۲۲ درصد، دعاوی ثبتی با ۱۷ درصد، اختلافات خانوادگی با ۱۰ درصد و درخواست مرخصی از زندان با ۹ درصد، بیشترین درخواست‌های مراجعه کنندگان در ملاقات با مقامات قضایی استان کرمان بوده است.

امیرمحمدی نسب یادآور شد: مشکلات زندانیان، کمک به خانواده زندانی، مشکلات تولیدی، اعتراض به بازداشت، عدم انجام امورات اداری مدیران اجرایی و دعاوی مالی از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست‌های ملاقات مردمی مقامات قضایی استان با مردم در تیرماه سال جاری بوده است.

وی تصریح کرد: نتایج مربوط به درخواست‌های مراجعه کنندگان در ملاقات‌های مردمی به صورت تلفنی، حضوری و پیامکی به شهروندان اطلاع داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار