روسیه: لهستان به دنبال ساختن واحد نظامی برای اشغال غرب اوکراین است

وزیر دفاع روسیه درباره افزایش هزینه‌های نظامی لهستان و تلاش این کشور برای مداخله در اوکراین هشدار داد.

آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ باعث نگرانی کشور‌های اروپای شرقی و مرکزی از گسترش جنگ به خاک خود شد. لهستان که همچنان خاطره تلخ حمله همزمان آلمان نازی از غرب و اتحاد جماهیر شوروی از شرق را در سال ۱۹۳۹ در خاطر دارد از همان روز‌های نخست جنگ اوکراین به مرکز کمک‌رسانی‌های تسلیحاتی به کی یف تبدیل شده است. مواضع ضدروسی و تنش‌ها با بلاروس مسئله‌ای نیست که مسکو بخواهد درباره ورشو از آن چشم بپوشد. 

به گزارش تله تریدر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) درباره خطر اقدامات نظامی لهستان هشدار داده و اعلام کرد ورشو به ابزار اصلی برای سیاست ضدروسی آمریکا تبدیل شده است. 

شویگو در این زمینه خاطرنشان کرد: ورشو اعلام کرده است به دنبال ساختن قدرتمندترین ارتش در قاره اروپاست. در همین راستا آن‌ها حجم گسترده‌ای از تسلیحات سنگین را از آمریکا، انگلیس و کره جنوبی خریداری کرده اند که شامل تانک، سیستم توپخانه ای، جنگنده و سامانه دفاع موشکی می‌شود. 

او تاکید کرد: در نهایت ورشو به دنبال آن است که یک واحد منظم نظامی لهستانی – اوکراینی را برای اشغال غرب اوکراین ایجاد کند. 

مقامات کرملین پیش‌تر نیز درباره اقدامات تحریک آمیز لهستان هشدار داده بودند به طوری که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای ایجاد بازدارندگی در بلاروس و جلوگیری از حمله احتمالی ورشو به این کشور با استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در مینسک موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار