استقرار ۳۱ موکب خراسان جنوبی در کاظمین

۳۱ موکب از استان مجوز استقرار در سایت خراسان جنوبی در کاظمین برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی را دریافت کرده اند.

جوینده رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا وسیمای خراسان جنوبی گفت: برای سایت استان در کاظمین ۳۱ موکب مجوز استقرار گرفته اند که اولین موکب که موکب اسکان است ۲۷ مرداد راهی می شود و امکانات اولیه زیستی را فراهم می‌کنند و آخرین موکب ۲ شهریور در کاظمین مستقر می‌شود.

او افزود: موکب‌های استان در کاظمین در صحن امامین جوادین مستقر است و امسال ۲۵ هزار متر مربع سایبان در این محل برای راحتی زائرین نصب می‌شود.

جوینده بیان کرد: همچنین امسال ۲۰۰ دستگاه پنکه مه پاش برای خنک نگه داشتن محل استقرار جایگذاری می‌شود.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث تامین آب شیرین و بهداشتی هیج مشکلی نداریم و از آب بهداشتی خود حرم استفاده می‌کنیم و برای خنک نگهداشتن آب نیز از دستگاه‌های یخسازی که از سمت شهرداری، آب منطقه‌ای و سازمان‌های دیگری تهیه شده است استفاده می‌کنیم. 

او عنوان کرد: از زائرین میخواهیم سفر خود را مدیریت کرده، به صورت گروهی سفر کنند، تا حد امکان در شب پیاده روی کنند و از کلاه نقاب دار، ضد آفتاب، کفش و لباس مناسب استفاده کنند، پول نقد ایرانی و دینار به همراه داشته باشند و اکر فردی بیمار است داروی خاص خود را به همراه نسخه‌ی خود به زبان انگلیسی همراه خود را داشته باشند.

جوینده گفت : زائرین همراه با اطلاعات کافی و رسمی به سفر بروند به نحوی که سفر خود را زمانی آغاز کنند که موکب ها مستقر شده اند تا در مورد بحث گرما و تغذیه به مشکل نخورند؛ همچنین شروع سفر خود را با توجه به ازدحام جمعیت به روز های آخر موکول نکنند و با برنامه ریزی درست باکمترین چالش به مسیر پیاده روی خود ادامه دهند.

آغاز فروش ارز اربعین از ۲۸ مرداد

زرنگ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: امسال از سمت بانک مرکزی امکانی ایجاد شده است تا زائرین اربعین از طریق بانک‌های مشخص شده دینار محلی دریافت کنند.

او افزود: در همین جهت زائرین می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت و پست بانک درخواست خود را ثبت کرده و کد رهگیری مربوطه را به بانک تحویل دهند.

زرنگ بیان کرد: شروع ثبت نام برای دریافت دینار از ۲۸ مرداد است و زائرین می‌توانند بعد از دریافت و تحویل کد رهگیری به بانک هدف، تا سقف ۲۰۰ هزار دینار برای افراد بالای ۵ سال ، اقدام کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: بانک‌های مربوطه تا ساعت ۱۵ خدمات ارزی مربوط به دینار را ارائه می‌کنند.

تمهیدات اداره گذرنامه برای زائرین سفر اربعین

زنگویی رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: زائرین اربعین که گذرنامه آنان از ۱ فروردین سال ۹۵ به بعد و اعتبار آن تمام شده است می‌توانند از شنبه به دفاتر اداره گذرنامه مراجعه کرده و با نصب برچسب گذرنامه خود را شش ماه تمدید کنند.

او افزود: همچنین افرادی که گذرنامه ندارند می‌توانند برای دریافت گذرنامه موقت به اداره گذرنامه بیرجند یا شهرستان خود مراجعه کنند که از ۶ صبح تا ۷ شب باز هستند.

زنگویی بیان کرد: افرادی که قصد دریافت گذرنامه اصلی دارند باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

برچسب ها: اربعین ، موکب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار