فرماندار رفسنجان از راه اندازی اداره امور عشایری این شهرستان و معرفی رئیس آن خبر داد.

حسین رضایی در جلسه معرفی رئیس اداره  عشایری شهرستان رفسنجان که با حضور مدیر کل امور عشایر شمال استان کرمان برگزار شد، گفت: این اداره در شهرستان نوپا است و با توجه به اینکه بیش از ۵۰۰ خانوار در این شهرستان زندگی می‌کنند توجه به این قشر از ضروریات است.

او با بیان اینکه عشایر رفسنجان بالای ۳۰ درصد گوشت قرمز شهرستان را تولید و روانه بازار می‌کنند افزود: شورای عشایری در سرچشمه رفسنجان تشکیل می‌شود تا نسبت به مسایل بهداشتی، آموزشی، جاده سازی، منابع ذخیره آب، تسطیح سازی مسیر‌های عبوری و دیگر زیرساخت ها، مطرح است اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

مدیر کل اداره امور عشایر شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از مراتع استان به واسطه خشکسالی‌های چند سال اخیر از بین رفته است گفت: به این دلیل معیشت قشر عشایر هم به خطر افتاده که نیاز است مسئولین اهتمام ویژه نسبت به رفع مشکلات آن‌ها داشته باشند و تسهیلات کم بهره را ارائه کنند تا این قشر از بحران عبور کند.

رضا نیکزادی افزود: طی یک سال اخیر هم برای جبران برخی خسارت‌های این قشر ۱۰۰ هزار تن نهاده‌های کشاورزی به این قشر در شمال استان کرمان توزیع شد.

او خاطرنشان کرد: ۴ طرح در حوزه‌های زنجیره گوشت، صنایع دستی، گردشگری و گیاهان دارویی تعریف کردیم و اجرا می‌کنیم که می‌تواند به رونق معیشت این قشر و رونق اقتصادی شهرستان کمک کند، ضمن اینکه تسهیلاتی هم در این حوزه به ویژه بانوان عشایر ارائه شود.

در این جلسه محمدعلی ملکی به عنوان رییس اداره امور عشایر شهرستان رفسنجان معرفی گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار