۱۰۰ درصد اراضی دیم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ع) گفت: برای سال آینده قصد داریم ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم را زیر کشت ببریم که امیدواریم ۱۰۰ درصد بیمه شوند.

آقای سید مصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ع)  در رویداد معرفی طرح‌ها و خدمات نوین بیمه کشاورزی با بیان اینکه بیمه هم مخالفان و هم موافقان سخت بسیاری دارد، گفت: برخی به صورت میانه با ابعادی از آن موافق و با ابعادی مخالف هستند.

او افزود: بیمه کشاورزی با سایر بیمه‌ها متفاوت است، زیرا بخش کشاورزی قابل پیش‌بینی‌نیست.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: طرح جهش تولید در دیم زارها را حدود سه سال است با همکاری وزارت جهادکشاورزی آغاز کرده‌ایم و بیمه نیز برای آن در نظر گرفته شده است به زوریکه در سال اول اجرای  پروژه  ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت رفت که ۱۰۰ درصد آن بیمه شد. سال دوم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش کشت دیم درآمد که ۵۴ درصد آن بیمه شد. سال سوم اجرای این طرح نیز چهار میلیارد و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت برده شد که تنها ۴۴ درصد آن بیمه شد که علت اصلی آن ناشی از کاهش نرخ بیمه و نوع برخورد با مشتریان یعنی همان کشاورزان بود.

به گفته او برای سال آینده درنظر داریم ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم را زیر کشت ببریم که امیدوارم ۱۰۰ درصد بیمه شوند.

سیدهاشمی افزود: سال آینده قرار است مساحت این اراضی به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از ۶ میلیون اراضی دیمزار کشور باشد که به محصولات متنوع اعم از گیاهان دارویی، دانه روغنی، علوفه، جو و… اختصاص پیدا خواهد کرد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه  پرداخت حق بیمه ها متناسب با پرداخت  خسارت‌ها نیست، گفت: سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ کشاورزان هزار میلیارد تومان خسارت دیدند، اما تنها ۱۶۰ میلیارد تومان حق بیمه گرفتند. ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد امسال بنا دارند حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار