رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی:

در برخورد با تخلفات انتخابات با هیچ‌کس تعارف نخواهیم داشت

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در زمینه برخورد با تخلفات انتخابات، قطعا تعارفی با افراد نخواهیم داشت.

محمدکمال سروی‌ها رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: بر اساس ثبت‌نام انجام شده داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی، در مرحله پیش ثبت‌نام بیش از ۳هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان تقریبا ۳برابر دوره گذشته است.

او افزود: در این مرحله، هیئت نظارت نقشی ندارد و هیئت‌های اجرایی مستقر در فرمانداری‌ها و استانداری، نقش اصلی را ایفا می‌کنند و ضمن بررسی مدارک داوطلبان، استعلام مدارک را اخذ می‌کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی ادامه داد: مهلت یک هفته‌ای ثبت نام اصلی داوطلبان از ۲۷مهرماه آغاز می‌شود و تا ۳آبان ماه ادامه دارد و پس از این مرحله، بررسی‌های هیئت‌های نظارت آغاز می‌شود. در این مرحله، افرادی که ثبت نام آن‌ها در مرحله پیش ثبت نام پذیرفته نشده، وارد مرحله اصلی ثبت نام نمی‌شوند.

سروی‌ها بیان کرد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیئت‌های نظارت استان‌ها نقش جدی‌تری خواهند داشت. در صورتی که نظر هیئت‌های نظارت بر رد یا عدم احراز صلاحیت افراد بود، این موارد با شخص داوطلب مطرح می‌شود و نظرات او اخذ می‌شود و در نهایت، گزارش به هیئت مرکزی نظارت ارائه می‌شود.

برچسب ها: انتخابات ، تخلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار