قیمت مناسب خرید تضمینی محصولات راهی برای افزایش عملکرد در واحد سطح

مشاور اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به پتانسیل خودکفایی محصولات کشاورزی در کشور، اعلام قیمت مناسب خرید تضمینی، راهکاری برای افزایش سطح زیرکشت و خودکفایی محسوب می‌شود.

آقای سیدجعفر حسینی گفت: قیمت گذاری محصولات کشاورزی امری مهم در بحث خودکفایی محصولات استراتژیک محسوب می شود که متاسفانه همه ساله امر قیمت گذاری محصولات کشاورزی منجر به نارضایتی کشاورزان  شده است.

او با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی به فراموشی سپرده شده است، افزود: نرخ گذاری نامناسب قیمت محصولات کشاورزی در کاهش سطح زیرکشت و متوسط عملکرد اثرگذار است.

حسینی ادامه داد: قیمت گذاری محصولات کشاورزی نباید برحسب منابع بودجه صورت گیرد چراکه این امر منجر به کاهش سطح زیرکشت و تولید می شود، درحالیکه براساس قانون خرید تضمینی، نرخ گذاری متناسب با هزینه های تولید و تورم باید انجام شود‌.

مشاور اتاق اصناف کشاورزی گفت: با وجود آنکه پتانسیل خودکفایی محصولات استراتژیک در کشور وجود دارد، اما اتخاذ سیاست نامناسب در خصوص قیمت گذاری بر کشت اثر سوء می‌گذارد. کمااینکه در سنواتی که قیمت خرید تضمینی محصولات متناسب باهزینه های تولید نبود، اثر آن را بر کشت سال زراعی آینده دیده‌ایم.

او گفت:  جنگ روسیه و اوکراین اهمیت خودکفایی محصولات استراتژیک را بیش از هرزمان دیگری نشان می دهد که در راستای ارتقای ضریب امنیت غذایی، دولت باید قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی متناسب با هزینه های تولید و تورم اعلام کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار