مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برپایی ۷ موکب در استان به همت سازمان دانش آموزی جهت پذیرایی دانش آموزان از زوار حسینی و رضوی خبر داد.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان دختر و پسر عضو سازمان دانش آموزی در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، طبس و نهبندان با برپایی ۷ موکب، به پذیرایی از زائران حرم حسینی و حرم رضوی می‌پردازند.

او با بیان این که موکب‌های سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی در زمینه‌های پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی، فرهنگی و برپایی ایستگاه رادیویی خبرگزاری پانا با عنوان رادیو اربعین مشغول فعالیت و تولید برنامه هستند، افزود: موقعیت و ظرفیت پیاده روی اربعین و شهادت امام رضا (ع) بهترین زمان برای تبیین ارزش‌های والای اسلامی در بین جوانان و نو جوانان و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و بدخواهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

موسوی نژاد از نوجوانان دانش آموز فعال در موکب‌های دانش آموزی بهارستان علم و ادب به عنوان سفیران فرهنگی ملت ایران برای زائرین افغانستانی و پاکستانی حرم‌های حسینی (ع) و رضوی (ع) یاد کرد و ادامه داد: محبت اهل بیت (ع) زمینه ساز تقویت مودت و دوستی بین ملل مسلمان و ملت‌های آزاده جهان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که ابعاد تربیتی دانش‌آموزان با حضور در موکب‌ها رشد می‌یابد و تقویت می‌شود، بیان کرد: بی تردید نهضت عاشورا، مهم‌ترین نقطه عطف تاریخ تمدن اسلامی است و موکب‌ها نیز مهمترین نماد بزرگداشت این رویداد بزرگ اجتماعی است که معرف هویت تمدن اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.